arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۵۹۳۳۰
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۹ - ۰۶ بهمن ۱۴۰۰

یزد وارد پیک ششم کرونا شد / مدارس غیرحضوری و مراسمات تعطیل شد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد با اشاره به وضعیت حساس استان یزد و افزایش موارد ابتلا به کرونا گفت: اگر رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم افزایش نیابد و پیک ششم اوج بگیرد محدودیت‌های شدید باز می‌گردد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تسنیم: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد با اشاره به وضعیت حساس استان یزد و افزایش موارد ابتلا به کرونا گفت: اگر رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم افزایش نیابد و پیک ششم اوج بگیرد محدودیت‌های شدید باز می‌گردد.

 علی اکبر عزیزی در حاشیه نشست فوق العاده ستاد استانی کرونا یزد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در یزد اظهار داشت: با توجه به شرایط حساس کرونا در استان یزد و با توجه به رنگ‌بندی‌های اعلام شده در حال حاضر شهرستان اردکان در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفت.

وی افزود در حال حاضر چهار شهرستان میبد، مهریز، خاتم و ابرکوه در وضعیت نارنجی هستند و در استان یزد شهرستان آبی نداریم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد خاطرنشان کرد: با توجه به روند رشد بیماری کرونا در استان و گزارشات و نمودارهای علوم پزشکی وارد پیک ششم کرونا شدیم.

عزیزی گفت: بارها اعلام شد که اگر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و واکسیناسیون به طوری جدی انجام نشود شاهد روند افزایشی ابتلا و مهم‌تر از همه بازگشت محدودیت‌ها خواهیم بود.

وی ادامه داد: اکنون در وضعیت هشدار قرار گرفتیم بنابراین مردم استان یزد شب نشینی‌های خود را به حداقل برسانند و تجمع خانوادگی نداشته باشند.

دبیر ستاد استانی مقابله و پیشگیری از کرونا استان یزد تصریح کرد: از فردا به مدت یک هفته تمام مدارس و دانشگاه‌های شهرستان‌های قرمز و نارنجی همچنین شهرستان یزد به صورت غیرحضوری خواهد بود.

عزیزی بیان کرد: تمام مراسمات و جشن‌ها در این شهرستان‌های قرمز و نارنجی تعطیل بوده و رستوران‌ها و فست‌فودها تنها امکان ارائه سرویس غذا به صورت بیرون‌بر دارند.
وی بیان کرد: با این شرایط نظارت بر اصناف، صنایع به صورت جدی انجام می‌شود و افرادی که علائم بیماری دارند نباید در محل کار حضور پیدا کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد خاطرنشان کرد: درخواست عاجزانه از مردم استان یزد داریم تا برای کنترل بیماری کرونا و برای اینکه عید امسال مثل دو سال گذشته نشود به رعایت پروتکل‌ها اهتمام جدی داشته باشند در غیر اینصورت بد توجه به اهمیت سلامت مردم محدودیت‌ها باز می‌گردد.

کرونا مدارس یزد را غیرحضوری کرد

بر اساس مصوبه ستاد استانی کرونا و با توجه به قرمز و نارنجی شدن برخی شهرستا‌ن‌های استان، مدارس این شهرستان‌ها غیرحضوری شد.

به این ترتیب صبح امروز خبر قرمز شدن شهرستان اردکان و نارنجی شدن وضعیت 5 شهرستان دیگر استان یزد منتشر شد و به دنبال آن مسئولان برای مدیریت شرایط و جلوگیری از افزایش بحران در سطح استان تصمیم‌ها و محدودیت‌های تازه‌ای را اجرایی کردند که یکی از آنها غیرحضوری اعلام کردن کلاس‌های درس در برخی مدارس استان بود.

نخستین تصمیم ستاد استانی کرونا در این نشست فوق‌العاده، تعطیل شدن مدارس در شهرستان‌های قرمز و نارنجی بود و شهرستان یزد هم با وجودی که در وضعیت زرد قرار دارد به دلیل جمعیت بالا در این لیست قرار گرفته است.
بر اساس این تصمیم، مدارس شهرستان‌های یزد، اردکان، مهریز، خاتم، ابرکوه و میبد از امروز و به مدت یک هفته به صورت کامل غیرحضوری برگزار می‌شود.

نظرات بینندگان