arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۵۹۳۶۲
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۲۲ - ۰۶ بهمن ۱۴۰۰

تیم ملی بانوان هنوز حذف نشده است / امید برای یک معجزه؛ استرالیا باید ۱۲ گل بزند

روی کاغذ بانوان ایران هنوز از مسابقات حذف نشده و شانس صعود به عنوان دومین تیم سوم مسابقات را دارند ولی این اتفاق در شرایط خیلی عجیبی رقم خواهد خورد به رقم خوردن یک معجزه در تقابل فردای استرالیا مقابل تایلند نیاز است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایلنا: تیم ملی فوتبال بانوان در یک صورت می‌تواند با دو شکست ۷ بر صفر و ۵ بر صفر در دو بازی خودش به مرحله حذفی جام ملت‌های آسیا صعود کند.

تیم ملی فوتبال بانوان ایران که بعد از یک تساوی مقابل هند و شکست سنگین ۷ گله مقابل چین در دو دیدار ابتدایی لیگ جام ملت‌های آسیا عملاً شانس خود را برای صعود به دور بعدی از دست داده بود، پس از حذف تیم هند از مسابقات به دلیل ابتلای تعداد زیادی از بازیکنان این تیم و خروجش از جدول، دوباره شانس صعود پیدا کرد و کلید این صعود در دیدار مقابل چین تایپه بود که با برتری و حتی کسب یک تساوی این امکان برای شاگردان مریم ایراندوست فراهم می‌شد تا در اولین حضور در این مسابقات تاریخسازی خود را تکمیل کرده و راهی دور بعد شوند.

با این وجود تیم ملی ایران مقابل چین تایپه نه تنها پیروز نشد و حتی یک تساوی کسب نکرد، که با نتیجه سنگین ۵ بر صفر تن به شکست داد تا با دو شکست و تفاضل گل ۱۲- به کارش در این مسابقات پایان داد تا شرایط بدی در مرحله گروهی برای شاگردان ایران دوست رقم خورده باشد.

ولی جالب است بدانید روی کاغذ بانوان ایران هنوز از مسابقات حذف نشده و شانس صعود به عنوان دومین تیم سوم مسابقات را دارند ولی این اتفاق در شرایط خیلی عجیبی رقم خواهد خورد به رقم خوردن یک معجزه در تقابل فردای استرالیا مقابل تایلند نیاز است.

جدول تیم‌های سوم گروه‌های مسابقات را می‌بینید که ایران و ویتنام به کار خود پایان داده ولی تایلند باید فردا به مصاف استرالیا برود.

تیم ملی فوتبال استرالیا که در دو بازی نخست خود توانست اندونزی را با ۱۸ گل و فیلیپین را با ۴ گل از پیش بردارد، فردا در آخرین مسابقه باید به مصاف تایلند برود؛ استرالیایی‌ها بعد از ثبت ۲۲ گل در ۲ مسابقه ابتدایی که ۶ گل آن توسط سم کر ستاره باتجربه و عضو تیم ملی فوتبال زنان چلسی به ثمر رسیده، در صورت گلباران تایلند می‌توانند شانس صعود را به زنان ایران هدیه کنند.

این اتفاق خیلی دور از ذهن به نظر می‌رسد چرا که برخلاف تایلند که با انگیزه بالا و برای حفظ موقعیت خود به عنوان یک تیم صعود کرده راهی مسابقه خواهد شد، استرالیا صعودش را از قطعی کرده و انگیزه‌ای ای برای این مسابقه ندارد ولی خط حمله قدرتمند این تیم و ستاره شاغل در لیگ جزیره آنها که مهارت بالایی در گلزنی دارد همچنان امید ایران را زنده نگه داشته‌اند.

برد و مساوی تایلند و شکست این تیم با تفاضل ۱- تا ۱۱- منجر به صعود آنها به همراه ویتنام به دوعنوان دو تیم سوم برتر گروه‌ها به دور بعد خواهد شد و ایران در صورتی راهی دور بعد خواهد شد که استرالیا با تفاضل ۱۲+ یا بیشتر موفق به پیروزی برابر تایلند شود.

خدا را چه دیدید، شاید فردا جواز صعود ما به دست استرالیا امضا شود.

نظرات بینندگان