arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۵۹۴۰۰
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۱۰ - ۰۷ بهمن ۱۴۰۰

رئیس قوه قضائیه: مدیریت‌ مسائل در جنگ اقتصادی باید متفاوت از شرایط صلح باشد

حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی‌ اژه‌ای رئیس قوه قضائیه با تاکید بر لزوم مدیریت صحنه اقتصاد کشور متناسب با تهدیدات موجود علیه آن گفت: نمی‌توان در شرایط جنگ اقتصادی مانند دوران صلح مسائل را مدیریت کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: رئیس قوه قضائیه با تاکید بر لزوم مدیریت صحنه اقتصاد کشور متناسب با تهدیدات موجود علیه آن گفت: نمی‌توان در شرایط جنگ اقتصادی مانند دوران صلح مسائل را مدیریت کرد.

حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی‌ اژه‌ای صبح امروز (۷ بهمن)، در اداره کل دادگستری خراسان رضوی در دیدار با فعالان اقتصادی استان اظهار کرد: خراسان رضوی باید در خیلی از موضوعات الگو باشد. این مساله در سطح کشور اهمیت دارد که مردم بدانند تفاوت بین خراسان رضوی که نام رضا(ع) را یدک می‌کشد، با سایر نقاط کشور چیست. این مساله باید در ابعاد مختلف مربوط به این استان بروز داشته باشد.

وی ادامه داد: نکته دوم اینکه اگر ما واقعا به جنگ اقتصادی باور داریم و می‌دانیم که امروز دشمن اقتصاد را هدف گرفته و می‌خواهد با فشارهای اقتصادی به مقاصد خود برسد، پس باید متناسب با این جنگ حرکت کنیم. یعنی لازم است قوانین و ساختارهای اقتصادی را در این مسیر و برای مدیریت صحنه نبرد به کار گیریم.

اژه‌ای ضمن درخواست از مسئولان حاضر در جلسه برای پیگیری مشکلات فعالان اقتصادی خراسان رضوی، بیان کرد: اگر مسئولان استانی در هر جایی از استان برای حل مشکلات تلاش کنند، حتما بخش زیادی از این مشکلات حل خواهد شد. بنابراین خواهشمندم مدیران استان مشکلات استان خود را احصا و اولویت‌بندی و همچنین برای حل آن‌ برنامه‌ریزی کنند و در این مسیر از مسئولان کشوری نیز کمک گیرند.

رئیس قوه قضائیه عنوان کرد: لازمه حل مشکلات این است که اراده و عزم داشته باشیم که خدا را شکر این اراده برای حل مشکلات وجود دارد. نکته دوم که برای حل مشکلات ضروری است، اعتقاد به توانایی‌های خود است. باور کنیم که امروز فعالیت‌ سالم اقتصادی یک جهاد در مقابل دشمن و شیاطین و یک کمک به ارزش‌ها و جلوگیری از آسیب‌هاست. اگر امروز فعالان اقتصادی ما به میدان بیایند، بسیاری از آسیب‌های اجتماعی حل خواهد شد چراکه بسیاری از این آسیب‌ها ناشی از بیکاری است.

نظرات بینندگان