arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۵۹۶۸۴
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۱ - ۰۹ بهمن ۱۴۰۰

غریبه ها کشتی تهران را کشتند!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سید مهدی فاطمی: کشتی تهران سالهاست مرده است. این ابر شهر دوازده سیزده میلیون نفری دیگر پهلوان و قهرمانی ندارد تا در مواجهه با یلان سایر شهر ها از اعتبار نام پایتخت دفاع کند..

کشتی تهران دچار قحط الرجال شده که توسط افرادی همچون عبدالله عزیزی و الله مراد زرینی اداره می شود؟! عزیزی و همکارانش آنچنان بلایی بر سر ورزش اول ایران در پایتخت آورده اند که سالهاست نه تنها حسرت قهرمانی و ‌‌مدال المپیک و جهانی که در پوشیدن لباس تیم ملی نیز پشت سر مازندران و سایر رقبا قرار گرفته ایم.

این برای استان تهران و دهها قهرمان تراز اول تاریخ این کلان شهر قهرمان خیز پهلوان پرور پذیرفتنی نیست که در مسابقات قهرمانی کشور در گرگان تنها یونس امامی کشتی گیر کرمانشاهی شهرستان شهریار توانست تهران را صاحب گردن آویز طلا کند ! چراغ کشتی اگرچه در تهران رو به خاموشی نهاده است اما در شهرهای اطراف و با تلاش دلسوزانه مردانی همچون علی شاه محمدیان در شهر قدس که با احداث خانه کشتی توانسته اند با تک چهره هایی که ساخته اند جلو فاجعه ای بزرگ تر را‌گرفته و در کنار ترکتازی مازندرانی ها ، تک مدال هایی برای استان تهران به ارمغان آورند. مازندرانی هایی که از به قهقرا رفتن کشتی تهران کمال استفاده را برده و با اختلافی شگرف نسبت به سایرین در همه رده ها پیشتاز کشتی ایران بوده اند. این برتری تا جایی رسیده است که رضا یزدانی بعد از قهرمانی تیمش در لیگ کشتی ایران مدعی شد از آنجا که هشتاد درصد‌کشتی ایران را مازندران تشکیل داده باید رییس فدراسیون و سرمربی تیم ملی هم از این استان باشد!

کشتی تهران یقینا دهها چهره مدیریتی و توانمند بهتر از عبدالله عزیزی دارد در شهر ری که از پایگاه های مهم کشتی قهرمانی ایران محسوب می شود هم نفراتی همچون محمد شربیانی قهرمان سابق تیم ملی کشتی فرنگی هستند که به‌مراتب شایسته تر از الله مراد زرینی کرمانشاهی ست اما گویی اراده ای برای بیدار کردن کشتی تهران از این خواب طولانی وجود ندارد.اورژش اول در انحصار کامل استان شمالی و قهرمان ساز مازندران درآمده و رقابت کاملا از بین رفته است. ادامه این روند نا صواب برای خانواده بزرگ کشتی تهران قابل قبول نبوده و نیست. گوش شکسته دیار دیار جهان پهلوان تختی انتظار دارند مدیرانی راس هیات کشتی استان تهران قرار بگیرند که زمینه رشد و بالندگی دوباره قهرمانان تهرانی این رشته را فراهم آورند.

سکوت معنی دار علیرضا دبیر رییس فدراسیون کشتی و نصرالله پریچهره مدیر کل ورزش استان تهران نسبت به نتایج و عملکرد عبدالله عزیزی باید شکسته شود.آنها اگر دلسوز ورزش ایران و کشتی تهران هستند که هستند باید فکری به‌حال هیات کشتی تهران کرده و زمینه حضور مدیرانی با صلاحیت فنی و مدیریتی بیشتر زا فراهم کنند

نظرات بینندگان