arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۵۹۷۷۰
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۶ - ۰۹ بهمن ۱۴۰۰

هشدار زرد هواشناسی تهران به کاهش کیفیت هوا

اداره کل هواشناسی استان تهران نسبت به پایداری هوا و سکون نسبی جو و انباشت آلاینده‌های جوی به ویژه ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون و کاهش کیفیت هوا از امروز(شنبه) در این استان هشدار داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: اداره کل هواشناسی استان تهران نسبت به پایداری هوا و سکون نسبی جو و انباشت آلاینده‌های جوی به ویژه ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون و کاهش کیفیت هوا از امروز(شنبه) در این استان هشدار داد.

به گزارش  اداره کل هواشناسی استان تهران، در این هشدار با اشاره به شرایط پایداری نسبی هوا و انباشت آلاینده‌ها از بعدازظهر شنبه(۹ بهمن) تا سه شنبه (۱۲ بهمن) افزایش غلظت آلاینده‌ها به‌ ویژه ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون در نواحی پرتردد و صنعتی استان تهران پیش‌بینی می‌شود.

بر این اساس، افزایش شاخص آلودگی های جوی و کاهش کیفیت هوا تا حد ناسالم برای گروه های حساس و در صورت مهار نکردن منابع آلاینده (ثابت و متحرک) در بعضی ساعات، کاهش کیفیت هوا تا حد ناسالم برای تمام گروه ها به ویژه در مناطق صنعتی و پرتردد مورد انتظار است.

بر اساس این اعلام، ورامین با ۱۰ درجه سانتیگراد و فیروزکوه با منفی ۱۶ درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و سردترین نقاط استان تهران طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.

همچنین اداره کل هواشناسی استان تهران نسبت به حضور در فضای باز برای افراد دارای سابقه بیماری های قلبی و ریوی، رفت و آمدهای غیر ضروری به نواحی پرتردد برای افراد سالمند و خردسال و فعالیت فیزیکی طولانی و ورزش در فضای باز در این مدت هشدار داد.

به گزارش ایرنا، در عنوان هشدارهای صادره از سوی مرکز پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور رنگ زرد جهت آگاهی، رنگ نارنجی جهت آمادگی و رنگ قرمز جهت اقدام است.

 

نظرات بینندگان