arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۶۱۶۱۵
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۱۹ - ۱۹ بهمن ۱۴۰۰

معاون وزارت خارجه: روند صادرات واکسن تولیدی ایران شروع شده است

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه رشد چشمگیر واردات واکسن کرونا در دولت سیزدهم در کنار تولید روزافزون واکسن داخلی را یک توفیق خواند و از شروع روند صادرات واکسن تولیدی ایران خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایلنا: معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه رشد چشمگیر واردات واکسن کرونا در دولت سیزدهم در کنار تولید روزافزون واکسن داخلی را یک توفیق خواند و از شروع روند صادرات واکسن تولیدی ایران خبر داد.

مهدی صفری، معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه دیروز در دیدار با شماری از اعضای شورای عمومی بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف، به تشریح رویکرد کلی دولت سیزدهم در زمینه دیپلماسی اقتصادی پرداخت.

وی با بیان اینکه اولویت نخست وزارت امور خارجه تقویت و تحکیم روابط سیاسی و اقتصادی با کشورهای همسایه است، اظهار داشت: دولت سیزدهم، به جای تمرکز بر تعامل با کشورهای محدود، توسعه همکاری‌های اقتصادی با کشورهای همسایه و پیرامونی را در دستورکار قرار داده است.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه ادامه داد: دولت اقتصاد کشور را به نتیجه مذاکرات گره نزده و از تمامی روش‌های اقتصادی برای تامین منافع ایران استفاده خواهد کرد.

صفری متنوع‌سازی شرکای تجاری، گشایش و توسعه کریدورهای ترانزیتی و انعقاد قراردادهای سوآپ انرژی در چند ماه فعالیت دولت را از نمودهای این تغییر رویکرد برشمرد و از جمله نتایج ملموس و عینی آن را تشریح کرد.

وی رشد چشمگیر واردات واکسن کرونا در دولت سیزدهم در کنار تولید روزافزون واکسن داخلی را یک توفیق خواند و از شروع روند صادرات واکسن تولیدی ایران خبر داد.

در این دیدار تمامی اعضای شورای عمومی بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف، نظرات، تحلیل‌ها، دغدغه‌ها و همچنین انتقادت خود را تشریح و سوالاتی را مطرح کردند.

نظرات بینندگان