arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۶۲۳۵۰
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۰ - ۲۴ بهمن ۱۴۰۰

گفت‌وگوی وزیران خارجه آمریکا و انگلیس درباره مذاکرات وین

وزیران امورخارجه آمریکا و انگلیس در یک تماس تلفنی درباره مذاکرات وین و اهمیت حصول یک توافق در این رایزنی ها گفت وگو کردند. این گفت وگو در حالی انجام شده است که دور هشتم مذاکرات ایران و ١+٤ با حضور غیرمستقیم آمریکا هم اکنون در پایتخت اتریش برگزار می شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: وزیران امورخارجه آمریکا و انگلیس در یک تماس تلفنی درباره مذاکرات وین و اهمیت حصول یک توافق در این رایزنی ها گفت وگو کردند.

وزارت امورخارجه آمریکا در بیانیه ای که روی وب سایت این وزارتخانه قرار گرفته است، اعلام کرد: آنتونی بلینکن و الیزابت تراس وزرای امورخارجه آمریکا و انگلیس عصر شنبه (به وقت محلی) به صورت تلفنی با یکدیگر گفت‌وگو کردند.

بنابر این گزارش، دو طرف در این تماس تلفنی درباره بحران اوکراین و ادعای احتمال حمله روسیه به این کشور و لزوم یافتن یک راه حل سیاسی مبانی بر گفتمان به بحث و تبادل نظر پرداختند.

آنها همچنین درباره مذاکرات وین و اهمیت دست یافتن به یک توافق با ایران برای بازگشت متقابل به اجرای کامل برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) رایزنی کردند.

این گفت وگو در حالی انجام شده است که دور هشتم مذاکرات ایران و ١+٤ با حضور غیرمستقیم آمریکا هم اکنون در پایتخت اتریش برگزار می شود.

نماینده روسیه در وین شب گذشته در پیامی توئیتری از دیدار و گفت‌وگو پیرامون برجام با نماینده اتحادیه اروپا در مذاکرات وین و روسای هیات‌های مذاکره‌کننده تروئیکای اروپا(آلمان،فرانسه و انگلیس) خبر داد.

میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین در صفحه توییترش نوشت: با هماهنگ‌کننده اتحادیه اروپا و سرپرستان سیاسی هیات‌های فرانسه، آلمان و انگلیس دیدار کردم تا درباره مسیر پیش‌رو در مذاکرات وین پیرامون برجام گفت‌وگو کنیم.

اولیانوف همچنین روز شنبه با علی باقری مذاکره‌کننده ارشد ایران در مذاکرات وین و رابرت مالی مذاکره‌کننده ارشد آمریکا دیدار داشته است.

نظرات بینندگان