arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۶۲۷۵۱
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۴ - ۲۶ بهمن ۱۴۰۰

سفر رئیس پنتاگون به شرق اروپا

هم‌زمان با بالا رفتن تب"حمله احتمالی روسیه به اوکراین" که به گفته مقامات آمریکایی ممکن است فردا صورت گیرد، وزیر دفاع آمریکا امروز (سه‌شنبه) عازم شرق اروپا خواهد شد تا با متحدان ناتو در منطقه دیدار کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: هم‌زمان با بالا رفتن تب"حمله احتمالی روسیه به اوکراین" که به گفته مقامات آمریکایی ممکن است فردا صورت گیرد، وزیر دفاع آمریکا امروز (سه‌شنبه) عازم شرق اروپا خواهد شد تا با متحدان ناتو در منطقه دیدار کند.

به گزارش پایگاه خبری هیل، جان کربی، سخنگوی پنتاگون روز دوشنبه به خبرنگاران گفت که لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا با رهبران ارشد نظامی و دولتی در بلژیک، لهستان و لیتوانی دیدار خواهد کرد.

رئیس پنتاگون همچنین به کنفرانس وزیران ناتو که قرار است روز چهارشنبه و پنجشنبه در بروکسل برگزار شود، رفته و در آنجا با وزرای دفاع کشورهای عضو این ائتلاف دیدار خواهد کرد.

روسیه بیش از ۱۰۰ هزار سرباز در مرز اوکراین مستقر کرده است و هر روز ترس ناشی از "حمله احتمالی این کشور به اوکراین" بیشتر می‌شود.

پنتاگون روز شنبه اعلام کرد که حدود ۱۵۰ سرباز آمریکایی از گارد ملی فلوریدا که در اوکراین به سربازان آموزش می‌دادند، در حال خروج از این کشور به دلیل تهدید تهاجم نظامی از سوی روسیه هستند.

همچنین، وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای روز دوشنبه اعلام کرد که روند تعطیل کردن سفارت واشنگتن در کی‌یف اوکراین را آغاز کرده است.

طبق بیانیه پنتاگون، لوید آستین با وزرای دفاع و رهبری ناتو در بلژیک دیدار خواهد کرد.

وی در آنجا پیرامون استقرار نظامی روسیه در نزدیکی مرز اوکراین گفت‌وگو خواهد کرد و بر ادامه پیشرفت ناتو درخصوص "بازدارندگی" و آمادگی این ائتلاف جهت مواجه با چالش‌ها تاکید خواهد کرد.

جان کربی اظهار کرد: در لهستان، لوید آستین با «آندژی دودا»، رئیس جمهوری لهستان و «ماریوش بلاشزاک»، وزیر دفاع لهستان جهت تقویت همکاری دوجانبه و تعمیق روابط لهستان-آمریکا دیدار خواهد کرد.

وی افزود: آستین همچنین این فرصت را خواهد داشت که با نیروهای آمریکایی و لهستانی که در "پایگاه هوایی Powidz" هستند دیدار کند تا از تاسیسات آنجا بازدید و شرایط حضور چرخشی ما را مشاهده و بررسی کند.

آستین همچنین به لیتوانی سفر خواهد کرد تا با رئیس جمهور، نخست وزیر و وزیر دفاع این کشور دیدار کند.

نظرات بینندگان