arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۶۲۷۷۴
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۱۶ - ۲۶ بهمن ۱۴۰۰

بورل: اتحادیه اروپا آماده مذاکره در مورد نگرانی‌های امنیتی با روسیه است

جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز سه شنبه اعلام کرد که این اتحادیه آماده گفت و گو در مورد نگرانی های امنیتی با روسیه است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز سه شنبه اعلام کرد که این اتحادیه آماده گفت و گو در مورد نگرانی های امنیتی با روسیه است.

بورل به رادیو بی بی سی ۴ گفت: برای توجه به نگرانی همه طرف ها، تنها راه حل بحران اوکراین صحبت کردن پای میز مذاکره و گفت و گو است.

وی افزود: اگر جنگی بین روسیه و اوکراین روی دهد، نورد استریم ۲ به بهره برداری نخواهد رسید.

خط لوله نورد استریم ۲ برای انتقال گاز طبیعی از روسیه به آلمان از طریق بستر دریای بالتیک طراحی شده است. خط لوله نورد استریم ۲، خط لوله انتقال گاز طبیعی به طول یکهزار و ۲۲۲ کیلومتر است که از شهر ویبورگ روسیه آغاز می شود و پس از عبور از دریای بالتیک در شهر گرایفسوالد آلمان پایان می‌یابد. ظرفیت انتقال گاز طبیعی این خط لوله روزانه معادل ۱۵۰ میلیون متر مکعب است. مراحل احداث این خط لوله سپتامبر گذشته (شهریور ۱۴۰۰) پایان یافت اما هنوز گاز به آن تزریق نشده است.

دور جدیدی از تنش‌های روسیه با غرب از اواسط ماه دسامبر (آذر ۱۴۰۰) و وقتی آغاز شد که مسکو از مقامات سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) و آمریکا خواست از گسترش این سازمان در شرق اروپا به‌ویژه اوکراین خودداری کنند.

مخالفت واشنگتن و اتحادیه اروپا با این خواسته‌ به استقرار نیروهای نظامی دوطرف در مرزهای اوکراین و احتمال بروز رویارویی مستقیم دو جانبه منجر شده است.

 

نظرات بینندگان