arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۶۲۹۴۱
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۴ - ۲۷ بهمن ۱۴۰۰

قیمت نفت دوباره افزایش یافت

قیمت نفت پس از اینکه دیروز 3 درصد از ارزش خود را از دست داد، امروز دوباره به 94.31 دلار افزایش یافت و تحلیلگران معتقدند که چشم انداز بازار افزایشی و به سوی 100 دلار شدن است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: به گزارش رویترز، قیمت نفت پس از اینکه دیروز 3 درصد از ارزش خود را با کاهش تنش ها در مورد اوکراین و روسیه از دست داد، امروز افزایش یافت زیرا سرمایه گذاران در حال ارزیابی کمبود عرضه و بهبود تقاضا برای سوخت هستند.

هر بشکه نفت برنت با یک دلار و 13 سنت افزایش 94.41 دلار فروخته شد. قیمت نفت برنت پس از اینکه روسیه اعلام کرد برخی از نیروهای خود را از نزدیکی مرز اوکراین بازگردانده است 3.3 درصد کاهش یافت

نفت خام آمریکا نیز با یک دلار و 9 سنت کاهش 93.16 دلار معامله شد. WTI روز گذشته 3.6 درصد از ارزش خود را از دست داد.

هر دو شاخص نفتی در روز دوشنبه بالاترین رقم از سپتامبر 2014 را ثبت کردند به طوری که قیمت نفت برنت به 96.78 دلار و نفت خام آمریکا 95.82 دلار معامله شد.

با افزایش تقاضا، نفت برنت در سال 2021 رشد 50 درصدی و نفت خام آمریکا رشد 60 درصدی را ثبت کردند.

مسکو دیروز اعلام کرد برخی از نیروهای خود را از مرز اوکراین برگردانده است اما به گفته تحلیلگران، فراتر از تنش های اوکراین، بازار نفت همچنان با کمبود عرضه مواجه است و در مسیر رسیدن به 100 دلار قرار دارد.

جاناتان بارات، تحلیلگر بازار گفت: «از نظر فنی به علت برداشت سود، می توانیم شاهد بازگشت قیمت ها به 90 دلار باشیم اما با بازگشت اقتصاد به مسیر خود و افزایش تقاضا در بازاری که با کمبود عرضه مواجه است، روند قیمتی به سوی 100 دلار است.»

 

درحالی که بحران اوکراین فروکش کرده است، وزارت کار آمریکا گزارش داد قیمت های تولیدکننده در ماه ژانویه به بالاترین رقم در 8 ماه گذشته رسیده است و این یادآوری کننده این موضوع است که نرخ تورم بالا می تواند در بیشتر سال ادامه داشته باشد.

در عین حال، سرمایه گذاران در انتظار انتشار آمار ذخایر نفت آمریکا از سوی اداره اطلاعات انرژی این کشور در روز چهارشنبه هستند.

یک نظرسنجی رویترز نشان داد ذخایر نفت خام و محصولات نفتی آمریکا در هفته گذشته 1.5 میلیون بشکه کاهش یافته است.

آمارهای موسسه امریکن پترولیوم، کاهش نفت خام، بنزین و محصولات نفتی را در هفته گذشته نشان داده است.

روز گذشته، با برداشت سود سرمایه‌گذاران از افزایش قیمت‌های ثبت شده در روز گذشته و همچنین افت شاخص‌های بورس در جهان، قیمت نفت در معاملات روز سه شنبه کاهش یافت، هرچند نگرانی در مورد درگیری روسیه و اوکراین و اختلال در عرضه انرژی مانع کاهش بیشتر قیمت‌ها شد

 

نظرات بینندگان