arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۶۲۹۷۲
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۶ - ۲۷ بهمن ۱۴۰۰

نجات جان بالای ۴۰ ساله‌ها با ۱۰ دقیقه ورزش روزانه

پژوهش‌های جدید نشان می‌دهد که تنها ۱۰ دقیقه فعالیت بدنی در روز برای افراد بالای ۴۰ سال می‌تواند جان بیش از یکصد و ده هزار  نفر را در سال نجات دهد، این مطالعه نشان داد افزودن ۲۰ یا ۳۰ دقیقه فعالیت بدنی در روز فواید بیشتری برای سلامتی دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پژوهش‌های جدید نشان می‌دهد که تنها ۱۰ دقیقه فعالیت بدنی در روز برای افراد بالای ۴۰ سال می‌تواند جان بیش از یکصد و ده هزار  نفر را در سال نجات دهد، این مطالعه نشان داد افزودن ۲۰ یا ۳۰ دقیقه فعالیت بدنی در روز فواید بیشتری برای سلامتی دارد.

به گزارش سرویس خواندنی‌های انتخاب به نقل از هلث لاین، انجام یک تمرین کامل روزانه می‌تواند کاری دشوار  به نظر برسد.  مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها،  دو روز در هفته فعالیت‌های تقویت کننده عضلات و حداقل ۱۵۰ دقیقه در هفته فعالیت هوازی با شدت متوسط ​​را توصیه می‌کنند.

نجات جان بالای ۴۰ ساله‌ها با ۱۰ دقیقه ورزش روزانه

یک مطالعه جدید نشان داد که حداقل ۱۰ دقیقه فعالیت بدنی در روز می‌تواند مزایای سلامتی جدی داشته باشد و حتی به شما کمک کند طولانی‌تر زندگی کنید، مطالعه منتشر شده در ژورنال JAMA Internal Medicine بررسی کرد که آیا فعالیت بدنی می‌تواند طول عمر بزرگسالان ایالات متحده را افزایش دهد یا خیر.  

محققان از داده‌های نظرسنجی ملی سلامت و تغذیه استفاده کردند، که در آن از شرکت‌کنندگان شش ساله و بالاتر خواسته شد از یک شتاب‌سنج (وسیله‌ای که ارتعاش و شتاب را اندازه‌گیری می‌کند) به مدت هفت روز از سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۶ استفاده کنند. سپس محققان از داده‌های ۴۸۵۰ شرکت‌کننده استفاده کردند. ازمودنی‌ها ۴۰ تا ۸۵ ساله بودند و در سال ۲۰۱۵ برای تعیین وضعیت سلامتی خود گزارش شده آن‌ها پیگیری شد.

 

مطالعه چه چیزی پیدا کرد؟

بر اساس تجزیه و تحلیل پژوهشگران، این مطالعه تخمین زد که اگر بزرگسالان آمریکایی ۴۰ تا ۸۵ ساله شدت فعالیت بدنی متوسط ​​تا شدید (MVPA) خود را به میزان کمی افزایش دهند، تقریباً ۱۱۰۰۰۰ مرگ در سال قابل پیشگیری است، آن هم فقط با ۱۰ دقیقه ورزش در روز. مزایای مشابهی در میان مردان، زنان، اسپانیایی‌ها، آمریکایی‌های آفریقایی تبار غیر اسپانیایی و قفقازی‌های غیر اسپانیایی مشاهده شد.  (لازم به ذکر است که این داده‌ها قبل از همه گیری کرونا انجام شده است).

 

نجات جان بالای ۴۰ ساله‌ها با ۱۰ دقیقه ورزش روزانه

چرا تحرک با افزایش سن اهمیت بیشتری دارد؟

تردیدی نیست که حرکت منظم برای سلامت کلی شما مهم است. وقتی به ۳۰ سالگی رسیدید، شروع به از دست دادن عضلات مرتبط با افزایش سن به نام سارکوپنی خواهید کرد که به طور متوسط ​​در هر دهه ۳ تا ۵ درصد توده عضلانی را از دست می‌دهید. اما حرکت منظم می‌تواند به کاهش از دست دادن عضله، محافظت از زمین خوردن و حتی افزایش طول عمر کمک کند.

دکتر وانیتا رحمان،  مدیر کلینیک مرکز پزشکی برنارد،   می‌گوید: "ورزش منظم‌ می‌تواند شناخت شما را بهبود بخشد و حتی خطر ابتلا به زوال عقل را کاهش دهد. ورزش حتی می‌تواند با افزایش اندورفین و کاهش سطح کورتیزول ناشی از استرس به سلامت روان شما کمک کند، چرا که بسیاری از مشکلات سلامتی مانند بیماری قلبی، سرطان، آرتریت و آلزایمر با افزایش سن به میزان بیشتری ظاهر می‌شوند.  "

چگونه در چند دقیقه بیشتر حرکت کنیم

ورزش روزمره در ظاهر ساده به نظر می‌رسد، اما درواقع عملی کردن ایده ورزش منظم روزمره می‌تواند کمی دشوارتر از تصور ما باشد. برای رسیدن به این هدف رعایت برخی نکات مقید به نظر می‌رسند:

کار‌های روزمره را خودتان انجام دهید

بسیاری از فعالیت‌های روزمره در واقع برای اهداف حرکتی شما مفید محسوب می‌شوند.  چیز‌های کوچک، مانند جاروبرقی کردن خانه یا راه رفتن با کودکان، راه‌های آسانی برای ایجاد حرکت اضافی هستند.

حرکات کششی انجام دهید

برای کمک به حمایت از ماهیچه‌ها، استخوان‌ها، تعادل و موارد دیگر، انجام حرکات کششی را فقط به مدت ۱۰ دقیقه انجام دهید.


با  موسیقی ورزش کنید

یک فهرست پخش موسیقی آماده کنید تا هنگام ورزش، مورد استفاده قرار دهید، تجربه نشان داده که ورزش بت موسیقی، کیفیت تحرک شما را افزایش می‌دهد.


تغییرات کوچک ایجاد کنید

 پزشکان پیشنهاد می‌کنند که به جای آسانسور، پله‌ها را انتخاب کنید، دورتر از جایی که می‌روید پارک کنید، یا یک ایستگاه زودتر از اتوبوس پیاده شوید.

نظرات بینندگان