arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۶۳۱۵۷
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۲۳ - ۲۸ بهمن ۱۴۰۰

آمریکا چند فروند جنگنده اف-۳۵ را در آلمان مستقر کرد

فرماندهی نیروهای ذخیره نیروی هوایی آمریکا روز پنجشنبه اعلام کرد که به منظور "بازدارندگی و دفاع از متحدان در صورت شکست این بازدارندگی"، یک اسکادران جنگنده‌های نسل پنجم اف-۳۵‌ای را در پایگاه هوایی "اسپنگ دالم" آلمان مستقر کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: فرماندهی نیروهای ذخیره نیروی هوایی آمریکا روز پنجشنبه اعلام کرد که به منظور "بازدارندگی و دفاع از متحدان در صورت شکست این بازدارندگی"، یک اسکادران جنگنده‌های نسل پنجم اف-۳۵‌ای را در پایگاه هوایی "اسپنگ دالم" آلمان مستقر کرده است.

به گزارش "اسپوتنیک"، بیانیه فرماندهی آمریکا تعداد جنگنده‌ها را مشخص نکرده است، اما اسکادران‌های جنگنده نیروی هوایی آمریکا معمولاً متشکل از ۱۸ تا ۲۴ هواپیما از جمله هواپیماهای پشتیبانی مانند هواپیماهای سوخت رسان می‌باشد.

در این بیانیه همچنین آمده است که استقرار این جنگنده‌ها با "همکاری کامل دولت آلمان" انجام شده است.

ژنرال جفری هاریگیان فرمانده نیروی هوایی آمریکا در اروپا، در بیانیه‌ای مدعی شد که استقرار این جنگنده‌ها در آلمان "به طور قابل توجهی حمایت ما از توانایی ناتو در دفاع از خود را افزایش می‌دهد".

ناتو پیشتر به بهانه "تهاجم" روسیه به اوکراین بخش بزرگی از نیروهای خود را در نزدیکی مرزهای شرقی خود مستقر کرد.

مسکو بارها برنامه ریزی برای حمله به همسایه خود را رد کرده و "هیجان اغراق آمیز" غرب در مورد حمله ادعایی به اوکراین را محکوم کرده است.

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی در نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره اوکراین به رغم پایان ضرب الاجل‌های ساختگی قبلی کشورش همچنان ادعا دارد بر اساس اطلاعات، افزایش نیروهای روسیه حاکی از حمله به اوکراین در روزهای آینده است.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا نیز روز پنجشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران در کاخ سفید ادعا کرد که احساس من می‌گوید روسیه در چند روز آینده حمله خواهد کرد. آمریکا دلایل لازم را دارد تا باور کند که روسیه مشغول عملیات دروغین است. تمام نشانه‌هایی که ما داریم می‌گویند آن‌ها آماده ورود به اوکراین و حمله به این کشور هستند.

منطقه دونباس با ساکنان روس تبار در شرق اوکراین واقع شده است و از سال ۲۰۱۴ میلادی روس‌های این منطقه دو جمهوری خودخوانده دونتسک و لوگانسک تاسیس کرده و دولت‌های محلی مستقل از دولت اوکراین تشکیل داده‌اند.

روسیه بارها خواستار مذاکره دولت اوکراین با نمایندگان این دو منطقه برای دستیابی به توافق و حل و فصل اختلافات شده است اما اوکراین، مسکو را به حمایت و تشویق جدایی طلبان متهم و مذاکره با نمایندگان این مناطق را رد می‌کند.

نظرات بینندگان