arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۶۳۳۷۴
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۴ - ۳۰ بهمن ۱۴۰۰

هشدار کاخ سفید درباره حملات سایبری به زیرساخت‌های حیاتی آمریکا

مقامات کاخ سفید از اداره کنندگان زیرساخت‌های حیاتی آمریکا خواستند در برابر حملات سایبری احتمالی از سوی روسیه آماده و هوشیار باشند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: مقامات کاخ سفید از اداره کنندگان زیرساخت‌های حیاتی آمریکا خواستند در برابر حملات سایبری احتمالی از سوی روسیه آماده و هوشیار باشند.

 آن نوبرگر، معاون مشاور امنیت ملی در امور فناوری نوظهور و سایبر اظهار کرد: طی یک دهه گذشته روسیه از سایبر به عنوان بخش مهمی از فعالیت نظامی فرا مرزی خود برای تضعیف و بی ثبات کردن اوکراین استفاده کرده است. به همین دلیل با دستور رئیس جمهور، ما از نوامبر در حال آماده شدن در برابر حملات سایبری هستیم. این تدارکات به تقویت دفاع سایبری داخلی، فراهم کردن حمایت برای تقویت وضعیت سایبری اوکراین و همکاری نزدیک با متحدان و شرکای آمریکا برای دفاع در برابر فعالیتهای سایبری مخرب مختل کننده متمرکز شده است.

وی افزود: زیرساخت برق، نفت و گاز با توجه به سطح اختلالی که هک آنها می تواند ایجاد کند، در میان اهداف جذاب قرار دارند و احتمالا آسیب پذیر هستند زیرا این صنایع به سرعت دیجیتالی شده اند. اما در حال حاضر هیچ تهدید سایبری مشخص یا موثقی متوجه آمریکا نیست.

این مقام آمریکایی گفت: در راستای اقدامات انجام شده برای آمادگی در برابر رویدادهای غیرمنتظره، دستگاهها و سازمانهای دولتی در اقدامی کم سابقه اطلاعات حساس را به اشتراک گذاشته اند و مهمتر از آن به تشریح مراحلی پرداخته اند که شرکتها می توانند برای ایمن کردن سیستمهایشان انجام دهند. به عنوان مثال وزارت انرژی شاخصهای فنی تکنیکهای مورد استفاده عوامل سایبری روسی برای انجام حملات سایبری علیه سیستمهای برق اوکراین در گذشته را فراهم کرده است. دولت بایدن همچنین از اختیاراتش برای اجباری کردن پروتکلهای سایبری جدید استفاده کرده است که شامل دستورالعملهای الزام آور برای اپراتورهای خطوط لوله نفت و گاز برای گزارش وقایع سایبری، انجام ارزیابی های آسیب پذیری و تهیه برنامه های واکنش به وقایع است.

بر اساس گزارش پلاتس، نوربرگرهمچنین حمله سایبری هفته گذشته به وزارت دفاع و بانکهای دولتی اوکراین را به دولت روسیه نسبت داد و گفت: تاثیر این حمله محدود بود زیرا دفاعهای سایبری اوکراین به سرعت شبکه های بانکهای دولتی و وزارت دفاع را احیا کردند.

 

نظرات بینندگان