arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۶۴۰۴۲
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۲۲ - ۰۳ اسفند ۱۴۰۰

معاونت قوانین مجلس «رای‌گیری» امروز برای کلیات طرح صیانت را فاقد اعتبار دانست

جلال رشیدی کوچی نماینده مردم مرودشت در حساب کاربری توئیتر خود درخصوص تصویب کلیات طرح صیانت، نوشت:‏ همانطور که در لایو گفتم کلیات جلسه امروز مورد بحث و مناقشه بود و طبق نامه معاونت قوانین مجلس، رای‌گیری امروز از لحاظ قانونی دارای ایراد و قابل پذیرش نیست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نماینده مردم مرودشت در توئیتی از باطل شدن مصوبه طرح صیانت در کمیسیون مشترک طرح حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی خبر داد.

به گزارش «انتخاب»؛ جلال رشیدی کوچی نماینده مردم مرودشت در حساب کاربری توئیتر خود با ارائه نامه معاونت قوانین مجلس درخصوص تصویب کلیات طرح صیانت، نوشت:‏ همانطور که در لایو گفتم کلیات جلسه امروز مورد بحث و مناقشه بود و طبق نامه معاونت قوانین مجلس، رای‌گیری امروز از لحاظ قانونی دارای ایراد و قابل پذیرش نیست.

گفتنی است که اعضای کمیسیون طرح حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی در جلسه امروز کمیسیون با ۱۸ رای موافق کلیات این طرح را به تصویب رساندند.

تکمیلی///

کوچی عضو کمیسیون مشترک طرح صیانت گفت: معاونت قوانین در نامه ای از رعایت نشدن آئین نامه داخلی در فرایند بررسی طرح صیانت خبرداد و تاکید کرده که آنچه در جلسه امروز کمیسیون مشترک رای گیری شده‌ متفاوت از طرحی است که از صحن علنی مجلس به این کمیسیون ارجاع شده و اساسا نباید مبنای رسیدگی و رای گیری در کمیسیون قرار می گرفت

وی افزود:  قرار بوده کمیسیون، موادی که براساس حکم رهبر انقلاب در صلاحیت شورای عالی فضای مجازی است را استخراج و مطابق مصوبه شورای عالی آن دسته از مواردی که در صلاحت تقنینی مجلس است را تصویب کند اما آن چه تصویب شده مطابق با این موارد نیست.

کوچی در ادامه گفت: اگر کمیسیون بنا داشت متن ارجاع شده از صحن علنی را تغییر دهد تنها راه آن استفاده از ماده 142 آئین نامه داخلی و ارجاع به مرکز پژوهش ها بود اما این موضوع تحقق نیافته و لذا در رای گیری کلیات طرح، قانون آئین نامه مجلس رعایت نشده است.

وی در ادامه تصریح کرد: به دلایل ذکر شده و این که مصوبه اخیر متفاوت از طرح ارجاعی به این کمیسیون است، آنچه رای گیری شده امکان بارگذاری درسامانه قوانین مجلس را ندارد و نمی تواند مبنای قرار گیرد.

معصومه پاشایی بهرام، نماینده مردم مرند و جلفا، نیز در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: «‏معاونت قوانین مجلس در نامه‌ای به رئیس کمیسیون ویژه ‎طرح حمایت از حقوق کاربران بر اساس قانون آئین‌نامه داخلی مجلس، رای‌گیری امروز کمیسیون ویژه و تصویب کلیات را غیر قانونی دانسته، پس به علت تخلف از مفاد صریح قانون، تصمیم‌گیری شتاب‌زده امروز عملا باطل می‌شود.»

نظرات بینندگان