arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۶۵۵۷۵
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۲۳ - ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
تورق خاطرات چهره‌ها در «انتخاب»؛

خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی، ۱۴ اسفند ۱۳۷۷: از سوى دادگاه ویژه [روحانیت] به مطبوعات گفته‌اند که اسم آیت‌الله منتظرى را ننویسند

خاطرات آیت الله هاشمی: فائزه، [نماینده تهران]، از سفر قطر برگشته و گزارش سفر را داد و گفت، رییس مجلس و نمایندگان، خیلى خوب تحویل گرفتند و مصاحبه تلویزیونى زنده داشته. گفت، از سوى دادگاه ویژه [روحانیت]به مطبوعات گفته‌اندکه اسم آیت‌الله منتظرى را ننویسند، ولى مطبوعات مى‌گویند، دادگاه چنین حقى ندارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

خاطرات روزنوشت مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی در سال ۱۳۷۷، هرشب در «انتخاب» منتشر می‌‌شود. پیشتر، خاطرات ایشان از سال ۵۸ تا ۷۶ در سرویس تاریخ «انتخاب» به صورت روزانه پوشش داده شده است.

 

در منزل بودم. ديشب كسالت و تب داشتم و خوب نخوابيدم. امروز بيشتر به استراحت گذشت. ظهر بعضى از بچه‌ها جمع بودند. فائزه، [نماینده تهران]، از سفر قطر برگشته و گزارش سفر را داد و گفت، ریيس مجلس و نمايندگان، خيلى خوب تحويل گرفتند و مصاحبه تلويزيونى زنده داشته. گفت، از سوى دادگاه ويژه [روحانیت] به مطبوعات گفته‌اندكه اسم آیت‌الله منتظرى را ننويسند، ولى مطبوعات مى‌گويند، دادگاه چنين حقى ندارد.

مهدى، [مدیرعامل شرکت مهندسی و ساخت تأسیسات دریایی]، از سفر هند، روسيه و اوكراين برگشته بود. در هند، در مورد فروش گاز صحبت‌كرده‌اند.گفت، امكانات فنى شركت گازپروم روسيه خيلى خوب است وگفت، قرارداد توسعه حوزه نفتى درودگران بسته شده.

شب، على اخوى‌زاده آمد. گزارشى از انتخابات شوراها داد و گفت، جناح چپ نگران است كه بناست دادگاه ويژه [روحانیت]، آقايان [سعید] حجاريان و [محسن] امين‌زاده و... را بر سر پرونده نشر شبنامه عليه رهبرى، بازداشت كند.گفتم، توصيه‌كرده‌ام كه قبل از دادگاه، اقدام به بازداشت نكنند.

از حرف آقاى [محمد] يزدى، [رییس قوه قضاییه]، در مصاحبه ديروز، در مورد پرونده آقای [غلامحسین] كرباسچى هم نگران‌اند. احتمال تشديد مجازات را مطرح كرده و گفت، چپى‌ها براى مبارزه با دادگاه ويژه روحانيت، بر سر بازداشت آقاي [محسن] كديور، تدارك وسيعى دارند. آقاى [عطاءالله] مهاجرانى، [وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی] گفته كه رهبرى به ايشان در مورد بعضى روزنامه‌ها، مثل صبح امروز و خرداد و... اتمام حجت كرده‌اند و بازجويى دوم آقاى [عبدالله] نورى، [مدیرمسئول روزنامه خرداد] هم تُند بوده است.

گفت، فضاى كار در محيط‌هاى دولتى خوب نيست. براى ماندن يا نماندن در وزارت نفت، مشورت كرد؛ گفتم بماند. در رسانه‌هاى خارجى، همانند داخلى‌ها به مسأله بازداشت [محسن] كديور، توجه زيادى شده و مسأله را مستقيماً به رهبرى مربوط مى‌كنند.

مدتى است كه روزانه شاهد حمله هوايى آمريكا و انگليس به عراق، به صورت محدود هستيم. دولت عراق، با رد مصوبات سازمان ملل و لغو محدوديت پرواز و فعال‌كردن ضدهوايى‌هاى خود، بهانه به آنها داده، بدون اينكه بتواند دفاع مؤثرى بكند؛ فقط رادارها را روشن مى‌كند و بلافاصله موشك مى‌خورد.

نظرات بینندگان