arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۶۵۹۸۵
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۲ - ۱۷ اسفند ۱۴۰۰

فرمانده ناجا: پلیس کمین نکند

سردار حسین اشتری فرمانده کل انتظامی کشور با اشاره به اهمیت قرار گرفتن پلیس در مکان مناسب در جاده‌های کشور گفت: ماموران باید در مکان مناسبی استقرار داشته باشند و البته کمین نکنند و در جای مناسب در جاده قرار بگیرند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: فرمانده کل انتظامی کشور با اشاره به اهمیت قرار گرفتن پلیس در مکان مناسب در جاده‌های کشور گفت: ماموران باید در مکان مناسبی استقرار داشته باشند و البته کمین نکنند و در جای مناسب در جاده قرار بگیرند.

سردار حسین اشتری روز سه شنبه در همایش تخصصی روسای پلیس راهور و راه استان‌ها درباره ساختار جدید فرماندهی انتظامی به واسطه ابلاغ ساختار جدید فرماندهی انتظامی کشور افزود: این ساختار منشا خیر و برکت در نیروی انتظامی کشور خواهد بود؛ ما هیچ وقت چنین تغییر در ساختار نداشته‌ایم.

وی با اشاره به ضرورت کنترل ترددها و ارتقای فرهنگ ترافیکی گفت: برداشتن موانعی که سبب کاهش جانباختگان شود از جمله این خدمت‌رسانی‌ها است؛ باید آمار جانباختگان به کمترین میزان برسد و این یک خدمت رسانی بزرگ است اما برای ارتقای این خدمت، باید نقشه راه داشته باشید و سهم دستگاه‌ها مشخص است و از دستگاه‌ها مطالبه کنیم و در صورت نیاز با استانداران جلسه گذاشته شود تا به نتیجه برسیم.

اشتری با اشاره به خودروها و موتورسیکلت‌های رسوبی گفت: کار جهادی در این زمینه صورت گرفت و چند صد هزار دستگاه خودرو و موتورسیکلت ترخیص شد. باید تلاش کنیم اموال مردم به صاحبانش باز گردد البته این موضوع شامل دستگاه‌هایی که مشکلات قضایی دارند، نمی‌شود.

فرمانده کل انتظامی کشور درباره توقیف موتورسیکلت‌ها گفت: توقیف موتورسیکلت‌ها باید به حداقل برسد و در برخوردها باید با مهربانی و رافت باشد همچنین نوع برخورد باید ساماندهی و مدیریتی باشد.

اشتری با اشاره به ارائه خدمات الکترونیکی اظهارداشت: خدمات باید از طریق سامانه‌ها انجام شود و بسیاری از خدمات الکترونیکی انجام می‌شود. موضوع هوشمندسازی پلیس از هفته ناجا شروع شده و بیش از ۲۰ خدمت در سامانه «پلیس من» ارائه می‌شود.

وی با اعلام ورود سالانه بیش از یک میلیون خودرو و موتورسیکلت به خیابان‌های کشور گفت: بیش از ۳۸ میلیون وسیله نقلیه‌ در حال تردد است و متاسفانه زیرساخت‌ها به اندازه سفرها افزایش نیافته است بنابراین باید خدمات را به صورت الکترونیکی ارائه دهیم تا کاهش سفرها را به همراه داشته باشیم.

اشتری با اشاره به برخورد خوب با مردم در سفرهای نوروزی اظهارداشت: در سفرهای جاده‌ای نیز ضمن اینکه باید به صورت دقیق اعمال قانون صورت بگیرد اما همه اقدامات ما باید توام با مهربانی و احترام باشد. تقدیر مردم امسال از راهور بیشتر شده و این موضوع نشان دهنده این است که همکاران ما روی همه جوانب کار کرده‌اند.

فرمانده کل انتظامی کشور با بیان اینکه اقتدار پلیس باید برای افرادی که قانون گریز هستند باشد، گفت: گاهی اوقات همکاران برای اجرای قانون به وسط جاده می‌آیند، این کار را نکنید سلامت شما برای ما اهمیت بسیاری دارد. ماموران باید در مکان مناسبی که سلامت شان مورد تهدید قرار نگیرد. استقرار داشته باشند و البته کمین نکنند و در جای مناسب در جاده قرار بگیرند.

نظرات بینندگان