arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۶۶۰۳۹
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۴ - ۱۷ اسفند ۱۴۰۰

روسیه: آماده گفت‌وگو با آمریکا هستیم / امیدواریم روابط با واشنگتن به وضعیت عادی برگردد

الکساندر دارچیف، رئیس اداره آمریکای شمالی وزارت امور خارجه روسیه گفت که مسکو آماده گفت‌وگوی صادقانه و بر اساس احترام متقابل با آمریکاست و امید دارد روابط با واشنگتن به وضعیت عادی برگردد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: الکساندر دارچیف، رئیس اداره آمریکای شمالی وزارت امور خارجه روسیه گفت که مسکو آماده گفت‌وگوی صادقانه و بر اساس احترام متقابل با آمریکاست و امید دارد روابط با واشنگتن به وضعیت عادی برگردد.

به گزارش خبرگزاری اینترفکس، دارچیف اظهار داشت: ما به اندازه‌ای که آمریکا آماده باشد، آماده گفت‌وگویی صادقانه و بر اساس احترام متقابل با این کشور هستیم. شاید چنین گفت‌وگویی برای یادآوری اصول فراموش‌شده‌ای به کار آید که در زمان جنگ سرد مفید بودند؛ همزیستی مسالمت آمیز با وجود ارزش‌ها و عقایدی که ما را از هم جدا می‌کرد که نباید به یکدیگر تحمیل کنیم.

وی ادامه داد: همچنین نظریه مشهور نظم بر مبنای قانون و هنجارهایی که قواعد اخلاقی سنتی ما را رد می کند، نباید به ما تحمیل شود.

این مقام وزارت خارجه روسیه ادامه داد: در صورتی که از این فهم مشترک از مبنای روابط دوجانبه در سایه مسئولیت خاص روسیه و آمریکا برای سرنوشت جهان به عنوان قدرت‌های هسته ای، فراتر برویم؛ می‌توانیم امیدوار باشیم روابط دو کشور عادی خواهد شد.

وی تاکید کرد: اما البته این امر بر حرکت همزمان هر دو طرف وابسته است، مایلم تکرار کنم که ما آماده چنین حرکت همزمانی هستیم.

در حالیکه روابط مسکو- واشنگتن از اواخر سال گذشته میلادی به دلیل تلاش آمریکا برای گسترش ناتو در شرق اروپا و درخواست روسیه برای توقف آن به سردی گراییده است، رویارویی نظامی روسیه و اوکراین که از پنجشنبه (۵ اسفند) آغاز شد، به وضعیت وخیم روابط دامن زده است.

نظرات بینندگان