arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۶۶۱۰۴
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۲۲ - ۱۷ اسفند ۱۴۰۰

تأکید امیرعبداللهیان بر لزوم بازگشایی مرز زمینی بین ایران و جمهوری آذربایجان

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و «جیحون بایراموف» وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان امروز (سه شنبه) در خصوص توسعه همکاری‌های دوجانبه بین دو کشور و تحولات منطقه‌ای تلفنی گفتگو و تبادل نظر کردند. وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با توجه به افزایش تردد بین دو کشور، بر افزایش تعداد پرواز‌ها بین ایران و جمهوری آذربایجان، لزوم بازگشایی مرز زمینی دو کشور تأکید و آمادگی ایران را برای گسترش روابط اقتصادی و به خصوص در حوزه انرژی اعلام کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و «جیحون بایراموف» وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان امروز (سه شنبه) در خصوص توسعه همکاری‌های دوجانبه بین دو کشور و تحولات منطقه‌ای تلفنی گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

وزیر امور خارجه کشورمان در این گفتگو ضمن گرامیداشت سی‌امین سالگرد روابط دیپلماتیک دو کشور گفت: روابط دو کشور اکنون به مرحله پیشرفت رسیده است.

امیرعبداللهیان با اشاره به تحولات منطقه قفقاز جنوبی، هدف مشترک دو کشور را ثبات و آرامش در این منطقه خواند و ابراز امیدواری کرد مسائل باقیمانده بین دو کشور جمهوری آذربایجان و جمهوری ارمنستان، با دوراندیشی و بدون مداخله خارجی حل‌ و فصل شود.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با توجه به افزایش تردد بین دو کشور، بر افزایش تعداد پروازها بین ایران و جمهوری آذربایجان، لزوم بازگشایی مرز زمینی دو کشور تأکید و آمادگی ایران را برای گسترش روابط اقتصادی و به خصوص در حوزه انرژی اعلام کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به برگزاری نشست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان در آینده نزدیک، بر جدیت طرف ایرانی برای حصول نتایج مثبت از این کمیسیون تأکید کرد.

جیحون بایراموف وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان نیز در این گفت‌وگوی تلفنی با ابراز خرسندی از روند توسعه همکاری‌ها در ماه‌های اخیر و استقبال از برگزاری نشست کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور، با اشاره به سی‌امین سالگرد روابط، سطح روابط فیمابین را رو به رشد توصیف کرد.

وزیر خارجه جمهوری آذربایجان با اشاره به سفر وزیر راه جمهوری اسلامی ایران به باکو، آن را نشانه مناسبات خوب دو کشور همسایه خواند و بر آمادگی همه‌جانبه کشورش برای اجرایی شدن توافقات اقتصادی تأکید کرد.

طرفین در این گفت‌وگو برخی موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

نظرات بینندگان