arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۶۶۳۶۷
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۷ - ۱۹ اسفند ۱۴۰۰

سخنگوی کرملین: روسیه با شوک اقتصادی بی‌سابقه مواجه است

دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین امروز در یک کنفرانس خبری در مسکو گفت، روسیه با شوک ناشی از یک جنگ اقتصادی "کاملا بی سابقه" مواجه شده است. وی با اشاره به تحریم های گسترده غرب علیه روسیه گفت: وضعیت آشفته است ولی اقداماتی برای آرام کردن و تثبیت آن در حال انجام است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین امروز /پنجشنبه/ در یک کنفرانس خبری در مسکو گفت، روسیه با شوک ناشی از یک جنگ اقتصادی "کاملا بی سابقه" مواجه شده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، پسکوف در این کنفرانس خبری افزود: روسیه تلاش می کند اقداماتی برای کاهش تاثیر این جنگ اقتصادی کاملا بی سابقه انجام دهد.

وی با اشاره به تحریم های گسترده غرب علیه روسیه گفت: وضعیت آشفته است ولی اقداماتی برای آرام کردن و تثبیت آن در حال انجام است.

به گزارش ایرنا، در پی بروز جنگ در اوکراین، روسیه تحت شدیدترین تحریم های غرب قرار گرفته که در تاریخ این کشور بی سابقه بوده است.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا روز سه شنبه اعلام کرد که آمریکا اصلی‌ترین بخش اقتصاد روسیه را هدف قرار می‌دهد. وی افزود: ما تمام واردات نفت، گاز و انرژی از روسیه را ممنوع می‌کنیم.

جنگ اوکراین در شرایطی وارد پانزدهمین روز خود شده است که این کشور همچنان با مساله آوارگان جنگی، حملات نیروهای روسیه و تخریب زیر ساخت ها دست به گریبان است.

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه دوشنبه ۲۱ فوریه (۲ اسفندماه) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، اعلام کرد که کشورش استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانتسک را به رسمیت می‌شناسد و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی با سران این جمهوری‌ها امضا کرد.

پوتین بامداد پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ماه) نیز در یک سخنرانی در تلویزیون سراسری روسیه، از عملیات ویژه نظامی در دونباس خبر داد و از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند.

هم زمان با ادامه آتش جنگ در اوکراین، سیل واکنش‌های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشارهای دیپلماتیک و تهدیدها و تحریم‌های بین المللی علیه روسیه در حال افزایش است.

نظرات بینندگان