arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۶۶۴۲۶
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۰۸ - ۲۰ اسفند ۱۴۰۰

کوثری نماینده مجلس: اخذ تضمین از غرب ضروری است / بدون لغو تحریم‌ها توافقی انجام نمی‌شود

اسماعیل کوثری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: تا زمانی که همه تحریم‌های جمهوری اسلامی ایران لغو نشود، توافقی انجام نخواهد شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مهر: نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: تا زمانی که همه تحریم‌های جمهوری اسلامی ایران لغو نشود، توافقی انجام نخواهد شد.

اسماعیل کوثری  درباره روند مذاکرات وین، اظهار داشت: آمریکایی‌ها در برجام خلف وعده کردند و برخلاف قوانین بین المللی به هیچیک از تعهدات خود پایبند نبودند.

وی بیان کرد: مقامات آمریکا نشان دادند که حتی به امضا و وعده خود هم پایبند نیستند و از برجام خارج شدند. آنان برای آنکه به برجام بازگردند، باید به ایران امتیاز دهند و به تعهدات خود عمل کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران به همه وعده‌های خود عمل کرد، اما طرف غربی با عدم پایبندی خود باعث شد که برجام سودی برای کشورمان نداشته باشد.

کوثری تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران و ملت ما در این سال‌ها در مقابل غربی‌ها و به ویژه آمریکا به خوبی ایستادگی کردند و نشان دادند که با مقاومت و ایستادگی می‌توانند بسیاری از مشکلات خود را حل و فصل کنند.

وی افزود: از سوی دیگر، ما به غربی‌ها نشان دادیم که باید به توافق و تعهد خود احترام بگذارند و پایبند باشند. اخذ تضمین و راستی‌آزمایی لغو تحریم‌ها از این جهت مهم است که کشورهای غربی عضو برجام به وعده‌های خود عمل نکردند و ما این بار باید از آنان تضمین بگیریم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: تصور دشمنان آن است که تحریم‌های اقتصادی کشورهایی چون آمریکا علیه ایران باعث شده است که ما دچار مشکلات متعددی شویم، این در حالی است که ما با تکیه بر توان داخلی خودمان و خنثی‌سازی تحریم‌ها بر بسیاری از مشکلات فائق آمدیم و باز هم این روند را ادامه می‌دهیم و اجازه نخواهیم داد که تحریم‌های دشمن مانع پیشرفت و رشد کشورمان شود.

وی تاکید کرد: آمریکا و کشورهای غربی بیشتر از جمهوری اسلامی ایران به مذاکرات و توافق احتیاج دارند. حرف ما آن است که تا زمانی که همه تحریم‌های جمهوری اسلامی ایران لغو نشود و طرف غربی تعهد و تضمین ندهد، توافقی انجام نخواهد شد.

نظرات بینندگان