arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۶۷۲۴۲
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۲۳ - ۲۴ اسفند ۱۴۰۰
تورق خاطرات چهره‌ها در «انتخاب»؛

خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی، ۲۴ اسفند ۱۳۷۷: تصویب [تعیین شهر]بیت‌المقدس، به عنوان پایتخت اسراییل وضرب‌الاجل [یاسر]عرفات منطقه را آبستن حوادث‌کرده

خاطرات آیت الله هاشمی: در استانبول، چند انفجار با تلفات زیاد، در اعتراض به بازداشت [عبدالله]اوجالان، [رهبر حزب کارگران کُرد ترکیه، پ‌ک‌ک]، به وقوع پیوسته است و مسأله کوزوو، بحرانى شده و تصویب [تعیین شهر]بیت‌المقدس، به عنوان مرکز [= پایتخت]اسراییل در هیأت دولت اسراییل و همزمان ضرب‌الاجل [یاسر]عرفات، [رهبر سازمان‌آزادیبخش‌فلسطین – ساف-]در اعلان بیت‌المقدس، به عنوان مرکز دولت مستقل فلسطین، منطقه را آبستن حوادث‌کرده است و جنگ اریتره و اتیوپی، پس از چند روز آتش‌بس، تجدید شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

خاطرات روزنوشت مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی در سال ۱۳۷۷، هرشب در «انتخاب» منتشر می‌‌شود. پیشتر، خاطرات ایشان از سال ۵۸ تا ۷۶ در سرویس تاریخ «انتخاب» به صورت روزانه پوشش داده شده است.

 

در گزارش‌ها، حصول توافق بين طالبان و جبهه متحد اسلامى شمال [افغانستان]، پس از يك نشست چهار روزه در عشق‌آباد، [پایتخت ترکمنستان]، مورد توجه است‌كه نوعى شركت در دولت و مجلس و قوه قضایيه را پذيرفته‌اند. كاركنان سازمان ملل هم شروع به مراجعت به افغانستان كرده‌اند.

در استانبول، چند انفجار با تلفات زياد، در اعتراض به بازداشت [عبدالله] اوجالان، [رهبر حزب کارگران کُرد ترکیه، پ‌ک‌ک]، به وقوع پيوسته است و مسأله كوزوو، بحرانى شده و تصويب [تعیین شهر] بيت‌المقدس، به عنوان مركز [= پایتخت] اسرایيل در هيأت دولت اسرایيل و همزمان ضرب‌الاجل [یاسر] عرفات، [رهبر سازمان‌آزادیبخش‌فلسطین – ساف-] در اعلان بيت‌المقدس، به عنوان مركز دولت مستقل فلسطين، منطقه را آبستن حوادث‌كرده است و جنگ اريتره و اتيوپي، پس از چند روز آتش‌بس، تجديد شده است.

آقاى [عبدالله] نظرى، از علماى مازندران آمد. تعريف از گذشته و انتقادات از اوضاع جارى داشت. آقاى [سیدمحمدعلی] قريشى، نماينده خمين آمد؛ بعد از سكته قلبى، رو به بهبودى است. گفت، مجلسيان صريحاً اظهار حسرت دارند، از دوره كار اجرايى شما و مى‌فهمند كه كارهاى سازندگى زيربنايى، اگر نبود، امروز كشور مشكل جدى داشت. براى مهار آب‌هاى شهرستان خمين، استمدادكرد.

آقاى [عزت‌الله] اكبرى، نماينده قائم‌شهر آمد.گزارشى از پيشرفت كار نوسازى كارخانجات نساجى قائم‌شهر داد كه با كمك من شروع شد. از خطبه‌هاى‌جمعه اخير تمجيدكرد وگفت، باعث شادى طرفداران انقلاب و آرامش بود. از من خواست، مثل موارد خطرگذشته، به داد انقلاب برسم و از اعتبار خود مايه بگذارم. معاونان وزير اطلاعات هم ديروز گفتند كه خطبه‌ها هم براى آقاى [سیدمحمد] خاتمى، [رییس‌جمهور]، دلگرم‌كننده بود و هم جواب منفي‌بافان داخلى و خارجى را داد.

آقاى [غلامعلی] كياني، مديرعامل ساصد [= سازمان صنایع دفاع] آمد. از پيشرفت صنايع نظامى گزارشى داد و گفت، در اكثر نيازها با استاندارد صنايع غربى، با امكان رقابت، خودكفا و آماده صادرات هستيم و در سال جارى حدود 90 ميليون دلار، سلاح تانك و انواع توپ‌ها و مهمات و موشك‌ها و ساير نيازها، صادركرده‌ايم. عصر، آقاى اندجى [گرمارودی] از كاركنان سابق نهاد [ریاست‌جمهوری] آمد. از برخورد دفتر آقاى خاتمى شاكى است.

نظرات بینندگان