arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۶۸۹۰۴
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۸ - ۰۸ فروردين ۱۴۰۱

قزاقستان: نمی‌خواهیم پشت «پرده آهنین» جدید باشیم

معاون وزیر خارجه قزاقستان گفت که این کشور از شرکت‌هایی که به دلیل جنگ در اوکراین از روسیه خارج می‌شوند، استقبال می‌کند و همچنین افزود که قزاقستان نمی‌خواهد در سمت اشتباه "پرده آهنین" جدید قرار بگیرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: معاون وزیر خارجه قزاقستان گفت که این کشور از شرکت‌هایی که به دلیل جنگ در اوکراین از روسیه خارج می‌شوند، استقبال می‌کند و همچنین افزود که قزاقستان نمی‌خواهد در سمت اشتباه "پرده آهنین" جدید قرار بگیرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، روزنامه "دی ولت" امروز (دوشنبه) به نقل از «رومان واسیلنکو»، معاون وزیر امور خارجه قزاقستان نوشت: قزاقستان از همه شرکت‌هایی که شهرت خوبی دارند و می‌خواهند تولید خود را به اینجا منتقل کنند، استقبال می‌کند.

وی با اشاره به یک اصطلاح غربی برای خط جدایی بین شرق و غرب اروپا در دوران جنگ سرد گفت: اگر "پرده آهنین" جدیدی وجود داشته باشد، ما نمی خواهیم پشت آن باشیم.

گروهی از شرکت‌های غربی در واکنش به فشار مصرف‌کنندگان جهت موضع‌گیری در برابر حمله روسیه به اوکراین، کسب‌ و کار خود را در روسیه تعطیل می‌کنند.

قزاقستان از انتقاد نسبت به حمله روسیه به اوکراین خودداری کرده است اما قاسم جومارت توکایف، رئیس جمهوری قزاقستان چندی پیش اعلام کرد که همه کشورها باید "به شدت به هنجارها و اصول منشور سازمان ملل متحد" پایبند باشند.

نظرات بینندگان