arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۷۱۶۵۶
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۲ - ۲۷ فروردين ۱۴۰۱

انواع روش های کاشت مو به نقل از کلینیک ترانسپلنت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

انواع روش های کاشت مو به نقل از کلینیک ترانسپلنت

بیماری طاسی یا سایر موارد مشابه اغلب به دلایل ژنتیکی رخ می‌دهد، اما عوامل دیگری نیز وجود دارد که تأثیر قابل توجهی بر روی ریزش مو دارند، به عنوان مثال قرار گرفتن در معرض استرس فیزیکی و روانی، پیروی از رژیم غذایی، قرار گرفتن در معرض برخی بیماری‌ها و مصرف برخی از داروهای پزشکی که دارای عوارض جانبی هستند که منجر به ریزش مو می‌شود. کلینیک ترانسپلنت یکی از بهترین مراکز کاشت مو در تهران است و فرآیند کاشت مو بدون جراحی یکی از آخرین روند دنیای آرایشی برای کسانی است که به طور کلی یا جزئی از طاسی و ریزش مو رنج می‌برند. کاشت مو تأثیر مستقیمی بر زندگی اجتماعی و روانی افراد دارد. لازم به ذکر است که کاشت مو شامل یک دوره طولانی سه مرحله‌ای ریکاوری است می‌پردازیم.

کاشت مو چیست؟

کاشت مو را می‌توان به عنوان راه حل دائمی ریزش مو تعریف کرد. کاشت مو را می‌توان به صورت زیر بیان کرد: یک روش جراحی میکروسکوپی که در یک محیط جراحی بیمارستانی انجام می‌شود. مفهوم فرآیند درمانی میکروسکوپی به این معنی است که؛ کاشت مو برخلاف جراحی سنتی با حداقل جراحی انجام خواهد شد.

کاشت مو یک راه حل مؤثر و دائمی برای افرادی است که از بیماری طاسی الگوی ریزش مو رنج می‌برند که به آن آلوپسی آندروژنتیک نیز گفته می‌شود. جدای از این موارد، افرادی که به دلیل انواع بیماری‌های مو دچار اسکار یا ریزش مو شده‌اند، می‌توانند با خیال راحت تحت عمل جراحی کاشت مو قرار گیرند

روش‌های کاشت مو در تهران

انواع روش های کاشت مو به نقل از کلینیک ترانسپلنت

کاشت مو بدون جراحی (Non surgical hair transplant) در روزهای اولیه پیشرفت زیادی داشته است، اما تا اواسط دهه 90 بود که کاشت مو با تکنیک‌هایی که امروزه در سراسر جهان انجام می‌شود، آغاز شد. کاشت مو که در دهه 1990 با استفاده از تکنیک FUT انجام شد، با روش FUE که در اوایل دهه 2000 توسعه یافت و در سال 2005 معرفی شد جایگزین شد. اگرچه این روش با برخی پیشرفت‌های دیگر در حال تکامل بوده است، اما اصول اساسی FUE همچنان باقی مانده است. همین‌طور امروزه این تکنیک هنوز به عنوان استاندارد طلایی برای جراحی کاشت مو در نظر گرفته شد.

جهت آشنایی کامل با نحوه کاشت مو در تهران در کلینیک ترانسپلنت به لینک clinichairtransplant مراجعه کنید.

کاشت مو به روش SUPER FUE

 استخراج با استفاده از تیغه یاقوت کبود انجام می‌شود که به عنوان مثال، روش کاشت مو FUE که با تیغه‌های یاقوت کبود در سال‌های اخیر توسعه یافته است، در نتیجه نتایج موفق‌تری را نشان می‌دهد. دلیل این امر نرم‌تر بودن مواد یاقوت کبود است و سوراخ‌هایی که با مواد یاقوت کبود باز می‌شوند، می‌توان گفت که سریع‌تر بهبود می‌یابند و آثار کمتری بر جای می‌گذارند. در تمامی روش‌های عمل کاشت مو اصول اولیه وجود دارد. این اصول عبارتند از:

کاشت مو به روش SUT

برای کاشت مو بدون جراحی SUT در مرحله اول با استفاده از دستگاه می‌توان فولیکول‌های مو را پیوند زد. این فناوری احتمال آسیب به پیوند مو (بافت کاشت) را تا حد زیادی کاهش خواهد داد. در طول فرآیند کاشت، ابزار مورد استفاده به داخل پوست سر حفره‌ای ایجاد کرده و کل ساختار مو با کشیدن و ساکشن کشیده می‌شود. این عمل در واقع خطر آسیب فیزیکی به گرافت‌های مو را از بین می‌برد. در مرحله دوم کاشت مو و زمانی که گرافت ها کاشته می‌شوند، روند برداشتن فولیکول‌های مو نسبت به سایر روش‌های درمانی دقیق‌تر است. کاشت مو به روش SUT روشی است و به دلیل کم تهاجمی بودن دوره نقاهت نسبت به روش‌های دیگر کوتاه بوده و عوارض کمتری برای بیمار دارد.

کاشت مو به روش HRT

ترمیم موی طبیعی بهترین روش برای افرادی است که طاسی کامل روی سر خود دارند و نمی‌توانند موهای پشت سر را گسترش دهند. در روش ترمیم موی HRT نیازی به استفاده از بانک موی نبوده است؛ زیرا در این روش مورد تائید سازمان بهداشت جهانی و کمترین عوارض جراحی پلاستیک را صادر کرده است.

در این روش موهای طبیعی از بانک مو افراد دیگر گرفته می‌شود، سپس یک پروتز مو توسط متخصص روی سر متقاضی کاشته می‌شود. روش ترمیم مو دقیقاً نتیجه‌ای مشابه با روش کاشت موی طبیعی فرد دارد و موهای ترمیم شده قابل شستشو، حالت دادن و رنگ کردن هستند. این روش اغلب برای ترمیم موهای زنان، کودکان و نوجوانان استفاده می‌شود.

موهایی که از این طریق به دست می‌آیند اگر توسط متخصص انجام شود کاملاً طبیعی است، بنابراین حتی با دقت زیاد نمی‌توان به تفاوت موهای ترمیمی با موهای طبیعی خودش پی برد، به همین دلیل است که امروزه شاهد هستیم بسیاری از هنرمندان و ورزشکاران این کار را انجام می‌دهند و از این روش استفاده می‌کنند.

کاشت مو به روش FUT

کاشت موی رشته‌ای معمولاً باعث ایجاد اسکار 15 تا 20 سانتی متری در محلی که فلپ از آن برداشته شده است، پشت سر و‌ میل سرد. بسته به تلاش، سرعت بهبود زخم و نوع جراحی انجام شده، این خط اسکار می‌تواند بزرگ شود و ممکن است ریزش مو در اطراف اسکار وجود داشته باشد. تنها مزیت واقعی تلقی نمی‌شود. اینکه پوست سر به صورت یک برش با یک برش کوچک برداشته می‌شود و بنابراین نیازی به تراشیدن این ناحیه نیست؛ بنابراین، این روش توسط زنان یا مردان با موهای بلند ترجیح داده می‌شود. در روش FUE مدت زمان عمل می‌تواند چندین ساعت باشد.

کاشت مو به روش BHT

در واقع روند کاشت مو در تهران با استفاده از روش BHT به چند دلیل باید راه حل نهایی و آخرین امکان باشد:

  • ماهیت موهای بدن ممکن است از نظر رنگ، شکل، قدرت و چرخه زندگی با ماهیت موهای سر متفاوت باشد.
  • معمولاً نتایج کاشت مو با استفاده از موهای بدن کاملاً تضمین شده نیست، زیرا درصد موهای موفق کمتر از موهای کاشته شده است و
  • در حدود 70 تا 80 درصد تخمین زده می‌شود، برخلاف روش سنتی FUE که ممکن است به میزان موفقیت برسد. گاهی اوقات بیش از 95٪.
  • اگرچه این درصد برای برخی کم به نظر می‌رسد، اما برای برخی تنها گزینه است.
  • برای به دست آوردن نتیجه موفقیت آمیز باید موی بیشتری از آنچه واقعاً نیاز دارید بکارید، زیرا پیازی که از بدن گرفته می‌شود حداکثر دارای یک تار مو است، برخلاف موهای سر که گاهی اوقات یک پیاز دارای چهار یا پنج تار مو است.
  • این تکنیک به اندازه کاشت مو با روش‌های دیگر مورد مطالعه و تحقیق قرار نگرفته است.
  • چرخه زندگی موهای بدن کوتاه‌تر از موی سر است، همانطور که می‌دانیم مو دارای چرخه زندگی است، رشد می‌کند و بلند می‌شود و سپس می‌ریزد تا موی جدید رشد کند؛ اما پزشک ما از سال 1393 اقدام به پیوند از بدن می‌کند.
  • اگرچه ماهیت موهای کاشته شده تا حد زیادی شبیه به موهای طبیعی سر شروع به تغییر می‌کند، اما ممکن است همچنان از کیفیت پایین‌تری نسبت به موهای موجود در سر برخوردار باشد.

جمع بندی

جدیدترین روش کاشت مو در ایران و جهان، در کلینیک ترانسپلنت ارائه می‌شود. این تکنیک در حال حاضر نه تنها در ایران بلکه در جهان به عنوان بهترین روش برای درمان ریزش مو شناخته شده است و میزان موفقیت بالای عمل در این راه، همچنین میزان رضایت مراجعین و داوطلبان از این طریق ثبت کنید. باعث افتخار است که کاشت مو را به عنوان بهترین روش در کشور خود ارائه دهیم.

یکی از بهترین مرکز کاشت مو این روش از تزریق مورد تائید سازمان‌های علمی بین المللی بوده و امروزه منحصراً توسط مرکز کاشت و ترمیم موی رنسانس استفاده می‌شود. این روش نسبت به روش‌های قدیمی Fit، FUE، FUT، BHT و یا سایر روش‌هایی که قبلاً مورد استفاده قرار می‌گرفت، مزایای زیادی دارد.

نظرات بینندگان