arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۷۲۹۳
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۱ - ۰۱ تير ۱۳۹۱

تعویق در پخش مجموعه جواد رضویان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مهر: تعویق در پخش مجموعه "میهمانان ویژه" به کارگردانی جواد رضویان، استقبال از رادیو تابستانه، منتفی شدن برنامه "رادیو هفت صبح"، تهیه‌کنندگی احسان علیخانی و افتتاح دو شبکه جدید از نکات خواندنی هفته گذشته سازمان صدا و سیما بوده است.
 
هفته گذشته اتفاقاتی در سازمان صدا و سیما افتاد که در این گزارش این اتفاقات را مرور می‌کنیم.
 
- محمد رستمی، کارگردان هفته گذشته با اشاره به اینکه در حال حاضر فیلم‌های تلویزیونی آنچنان که باید نتوانستند مخاطبان خود را جذب کنند، گفت: تله فیلم‌ها فقط در جذب 30 درصد از مخاطبان موفق بوده‌اند که باید علت آن کشف شود.
 
- مسعود اوحدی مدرس دانشگاه معتقد است نمایش فوتبال در سالن سینما خیلی جالب نیست و مردم می‌توانند از طریق تلویزیون در خانه یا تلویزیون‌های شهری که در پارک‌ها نصب شده فوتبال را ببینند.
 
- مسعود احمدی افزادی، مدیر جدید شبکه شما با اشاره به اینکه وظیفه این شبکه انعکاس توانمندی‌ها، زیبایی‌ها، فرهنگ، آداب و رسوم و ... اقوام مختلف است، گفت: شعار جدید شبکه "شما شبکه ملی استان‌ها شبکه گردشگری" است.
 
- منصور لشکری یکی از تهیه‌کنندگان برنامه "گپ" با اشاره به پراکنده‌گویی در این برنامه گفت: در این برنامه این هدف را دنبال می‌کنیم که بازیگران جزیی از مردم هستند و مرجع مردم نیستند و در هر قسمت به این هدف نزدیک می‌شویم.
 
برنامه "گپ" مدتی است از شبکه آی‌فیلم پخش می‌شود. این برنامه با اجرای بازیگرانی چون رامبد جوان، اشکان خطیبی و سحر دولتشاهی به زندگی بازیگران سینما و تلویزیون نزدیک می‌شود.
 
- مشاعره‌ تلویزیون به کاخ سعدآباد رفت. اسماعیل آذر از آغاز ضبط مشاعره‌ تلویزیونی ویژه‌ی تابستان در بوستان‌های تهران خبر داد.
 
- سید ضیاء الدین دری، کارگردان مجموعه تلویزیونی "کلاه پهلوی" که روایتی تاریخی از دستور رضاخان برای کشف حجاب را دنبال می‌کند، گفت: پرداختن به مسئله کشف حجاب در شرایط امروز، تاثیرش بر جامعه شاید از سریال مختارنامه هم بیشتر باشد.
 
 - در حالی که علی زارعان، مدیر گروه خردسال و کودک شبکه دو در گفتگو با خبرگزاری مهر اعلام کرد برنامه عمو پورنگ مهمان تابستان بچه‌ها خواهد بود، اما مسلم آقاجانزاده تهیه‌کننده برنامه عمو پورنگ اعلام کرد که به دلیل کمبود بودجه این برنامه متوقف است.
 
- امرالله احمدجو، کارگردان سریال "پشت کوه‌های بلند" گفت: هر کارگردانی در هر جای دنیا فیلم می‌سازد این کار را برای عموم انجام می‌دهد. یک کارگردان باید خیلی از مرحله پرت باشد که بگوید من برای مخاطب خاص فیلم می‌سازم.
 
- طوفان مهردایان با بیان اینکه گویندگی رادیو کار خطیری است تاکید کرد: مطالعه و داشتن صداقت در اجرای برنامه بسیار مهمتر از جنس صداست و اگر کسی می‌خواهد در این وادی موفق باشد بیش از هر چیزی باید اطلاعات خود را بالا ببرد.
 
- احسان علیخانی بعد از اجرای برنامه ویژه سال تحویل سال 1391 در شبکه دو سیما که با استقبال زیادی هم مواجه شد همکاری دیگری را با این شبکه آغاز خواهد کرد. مجموعه نمایشی "در همین نزدیکی" به تهیه کنندگی احسان علیخانی برای پخش در سال 1392 در 26 قسمت 45 دقیقه ای تهیه خواهد شد.
 
- در حالی که شبکه تهران تاکنون دو بار اطلاع‌رسانی کرده که مجموعه تلویزیونی" میهمانان ویژه" جواد رضویان پخش می‌شود، اما روی آنتن نرفت.  
 
سعید اردکانی، تهیه‌کننده این مجموعه تلویزیونی افزود: ترجیح دادیم به دلیل مسابقات فوتبال کارمان از نیمه شعبان یعنی حدود 15 روز دیرتر پخش شود.
 
- رئیس مرکز بسیج سازمان صداوسیما گفت: ساخت سریالی 26 قسمتی برای ماه مبارک رمضان و یک تله فیلم مرتبط با شعار سال از جمله فعالیت‌های در راستای تولید ملی است.
 
- نیما کرمی مجری رادیو و تلویزیون درباره  جشنواره بزرگ برنامه‌سازی رادیو جوان گفت: به نظرم برگزاری این جشنواره بسیار اتفاق خوبی است، چرا که رادیو واقعاً به خون تازه برای برنامه‌سازی نیاز دارد.
 
- پخش آزمایشی "رادیو تابستانه" از ۲۸ خردادماه آغاز شد. همزمان با اولین روز فعالیت آزمایشی رادیو تابستانه بیش از دو هزار پیامک از سوی مخاطبان از طریق سامانه پیامکی این رادیو فصلی دریافت شد.
 
- بهنام احمدپور، مدیر شبکه رادیویی جوان هدف از برگزاری نشستی با حضور مخاطبان را ارتباط بیش از پیش با مخاطب عنوان کرد و گفت: شعار شبکه رادیویی جوان این است که "ایران فقط تهران نیست". برای همین در این دوره شنوندگان برای انجام امور اجرایی جشنواره کنار ما خواهند بود. 
- مدیرکل برنامه‌های سیاسی سازمان صداوسیما طی حکمی سعید ارجمندی را به سمت مدیر گروه سیاسی شبکه چهار سیما منصوب کرد. در این حکم همچنین از زحمات حسین رمضانی‌پور در طول تصدی مسئولیت گروه سیاسی شبکه چهار تقدیر شده است.
 
- حبیبی، مدیر گروه معارف شبکه دو سیما از تغییر تهیه‌کننده‌ برنامه‌ "شب‌های روشن" برای پخش در ماه رمضان خبر داد.
 
وی گفت: تهیه‌کنندگی این برنامه، در ماه رمضان سال گذشته بر عهده‌ پیام ابراهیم‌پور بود و امسال قرار است با تهیه‌کنندگی محمد ماجد تولید شود. در حال حاضر تهیه‌کننده‌ برنامه "شب‌های روشن" روی محتوا و فضای برنامه کار می‌کند تا ماه رمضان امسال به روی آنتن برود. 
- سید اقبال واحدی درباره‌ برگزاری جشن‌ها و اعیاد در مناسبت‌ها اظهار کرد: دلمان می‌خواهد برنامه‌ها شادتر و مردمی‌تر باشند؛ متاسفانه در جشن‌ها و اعیاد آن انتظاری که از برنامه‌های تلویزیون داریم، برآورده نمی‌شود.  
 
- علیرضا خمسه در ویژه برنامه عید مبعث شبکه تهران که به صورت زنده از این شبکه پخش می‌شد، تاکید کرد می‌توان ترانه‌های محمدرضا شجریان را خواند.
 
- ملیکا زارعی (خاله شادونه) به همراه عوامل اجرایی برنامه‌اش با خانواده‌های سه کودک قربانی در حادثه خرمدره دیدار کرد و پس از آن نیز برای قرائت فاتحه بر سر مزار این سه کودک حاضر شد.
 
-عزت الله ضرغامی در مراسم افتتاحیه جشنواره فیلم های ویدئویی عنوان کرد: می توانیم از طریق به سامان رساندن فیلم های ویدئویی در صدور فرهنگ، موفق عمل کنیم. در حال حاضر شبکه هایی مانند آی فیلم تاثیرگذاری زیادی در جهان اسلام دارد.
  
- ناصر طهماسب از به پایان رسیدن دوبله‌ سریال خارجی "هشدار برای کبرا 11" خبر داد.
 
این مدیر دوبلاژ اشاره کرد: حدود سه هفته است که دوبله‌ این سریال 98 قسمتی به پایان رسیده است. دوبله‌ "هشدار برای کبرا 11" نزدیک به 10 سال زمان برد و احتمال اینکه سری جدید این مجموعه برای دوبله به دست ما برسد، زیاد است.
 
- رئیس سازمان صداوسیما گفت: در تلاش هستیم تا بتوانیم در نیمه اول سال دو شبکه جدید افتتاح کنیم.
 
وی گفت: مقدمات شبکه‌های جدید تقریباً فراهم شده و مشکلی که ما در این‌ خصوص داریم، مربوط به مشکلات فنی است. مشکل فنی به معنای نصب سیستم تی‌اس سوم برای هر شبکه دیجیتال در تهران است. انشاءالله نصب این سیستم که انجام شود ما این کار را برای شبکه‌های تهران به صورت آزمایشی شروع می‌کنیم و به مرور که این فرستنده 8 کاناله در استان‌ها نصب شود، این شبکه‌ها را به استان‌ها تعمیم خواهیم داد.
 
ضرغامی ادامه داد:‌ در حال حاضر شبکه ورزش را در استان تهران داریم، اما با همکاری استان‌ها، استان‌داری‌ها و عوامل بودجه در استان‌ها، شرایط که فراهم شود 8 شبکه سوم را در استان‌ها نیز راه‌اندازی خواهیم کرد.
 
- احسان نیلی، مدیر گروه کودک و نوجوان شبکه قرآن گفت: جذابیت تصویری برنامه‌های تابستانی این شبکه را برای کودکان بالا می‌بریم تا علاوه بر محتوای غنی، تصویر خوبی هم ارائه دهیم.
 
- مجموعه تلویزیونی "عصر پاییزی" با بازی بیتا فرهی و پرویز پورحسینی و کارگردانی سعید اسدی برای شبکه یک تهیه می‌شود.
 
- صادق کرمیار، کارگردان "خاطرات مرد ناتمام" درباره توجه ویژه به آداب و سنن قدیمی در این مجموعه گفت: ما چیزی به نام جعبه جادو داریم که از وقتی به خانه‌ها آمد به دور هم نشینی‌های خانواده آسیب رساند. در مجموعه "خاطرات مرد ناتمام" اهمیت این مسائل را یادآوری می‌کنیم و امیدواریم مورد توجه مردم قرار بگیرد.
 
- ساخت برنامه صبحگاهی "رادیو هفت صبح" که قرار بود از ابتدای تابستان به روی آنتن شبکه آموزش برود، منتفی شد.
 
محمد صوفی، تهیه‌کننده رادیو هفت درباره‌ علت منتفی شدن "رادیو هفت صبح" در تابستان گفت: این برنامه فعلاً شروع نمی‌شود به این دلیل که هنوز به توافقات و نتیجه‌ نهایی با شبکه آموزش نرسیده‌ایم.
 
وی یکی از مشکلات موجود در ساخت و بخش "رادیو هفت صبح" را زمان پخش آن دانست و گفت: برنامه‌های شبکه آموزش از هشت صبح شروع می‌شود، در حالی که این برنامه از ساعت هفت الی هشت صبح به مدت یک ساعت در نظر گرفته شده بود.
نظرات بینندگان