arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۷۲۹۶۶
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۱۳ - ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱

نماینده مجلس: اگر تا پایان اردیبهشت واردات خودرو انجام نشود، وزیر صنعت را استیضاح می‌کنیم

جلال رشیدی کوچی نماینده مرودشت در مجلس گفت: منتظریم ببینیم وزیر صمت، پایان اردیبهشت و پس از پایان زمان مصوبه قبلی سران قوا چه خواهد کرد. بنده به وزیر صمت اعلام کرده‌ام که اگر پایان اردیبهشت، واردات انجام نشود، به طور قطع به صورت جدی روی استیضاح او کار خواهم کرد و این موضوع را به سرانجام می‌رسانم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مهر: نماینده مردم مرودشت در مجلس گفت: امیدواریم وزیر صمت با مدیریت واردات هدفمند خودروی خارجی با قیمت مناسبی که مردم بتوانند آن را تهیه کنند، به گستاخی خودروسازان به مجلس، دولت و نظام پاسخ دهد.

جلال رشیدی کوچی عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این پرسش که نمایندگان مجلس چه زمانی به افزایش سرسام‌آور قیمت خودروها ورود خواهند کرد؟ گفت: افزایش قیمت خودروها دهن‌کجی خودروسازان به نظام است؛ در حال حاضر بحث از موافق و مخالف گذشته است. مجلس، دولت، مردم و حتی مقام معظم رهبری تأکید می‌کنند که وضعیت خودروسازی نابه‌سامان و نارضایتی ایجاد کرده است، در چنین شرایطی افزایش قیمت‌ها نوعی دهن‌کجی و گستاخی به شمار می‌رود.

وی تصریح کرد: منتظریم ببینیم وزیر صمت، پایان اردیبهشت و پس از پایان زمان مصوبه قبلی سران قوا چه خواهد کرد. بنده به وزیر صمت اعلام کرده‌ام که اگر پایان اردیبهشت، واردات انجام نشود، به طور قطع به صورت جدی روی استیضاح او کار خواهم کرد و این موضوع را به سرانجام می‌رسانم.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امید است آقای فاطمی‌امین با مدیریت واردات هدفمند خودروی خارجی با قیمت مناسبی که مردم بتوانند آن را تهیه کنند، به گستاخی خودروسازان به مجلس، دولت و نظام پاسخ دهد، فعلاً تا آخر اردیبهشت منتظر واکنش و اقدام وزیر صنعت، معدن و تجارت خواهیم ماند.

نماینده مردم مرودشت در مجلس در پاسخ به این سوال که مجلس از نظر قانونی در برابر دهن‌کجی خودروسازان به نهادهای مختلف کشور و مردم چه اقداماتی می‌تواند انجام دهد؟، گفت: مجلس در بُعد قانون‌گذاری نظر خود را اعلام کرده است، از نظر نمایندگان، واردات خودرو باید انجام شود و این موضوع را با رأی بالایی که به طرح واردات خودرو دادند، اعلام کردند؛ از طرف دیگر مجلس ابزارهایی در بُعد نظارت در اختیار دارد که یکی از آن‌ها استیضاح و دیگری شکایت به کمیسیون اصل ۹۰ است.

رشیدی کوچی بیان کرد: شکایت از خودروسازان به کمیسیون اصل ۹۰ را انجام داده‌ایم، به ویژه در حال پیگیری موضوع خودروسازان بخش خصوصی که خودروهای چینی را با ۳ یا ۴ برابر قیمت در داخل کشور تولید می‌کنند نیز، هستیم.

وی اضافه کرد: همچنین موضوع سوال از وزیر صمت نیز در دستور کار مجلس قرار دارد، این‌ها ابزارهایی هستند که مجلس در اختیار دارد و از آن‌ها حداکثر استفاده را می‌بریم.

این نماینده مجلس تصریح کرد: بحث بر سر این است که همه با واردات خودرو موافق هستند، اما به خاطر اینکه تعداد کمی از نمایندگان با واردات خودرو مخالف و خودشان از هیئت‌مدیره خودروسازان داخلی هستند، نمی‌شود ۸۰ میلیون ایرانی را ناراضی نگه داشت.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس در پایان خاطرنشان کرد: بنده به صورت جدی استیضاح وزیر صمت در صورت عدم واردات خودروهای خارجی در پایان اردیبهشت ماه را پیگیری خواهم کرد؛ اما امیدوارم تا پایان این فرصت واردات انجام شود.

نظرات بینندگان