arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۷۲۹۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۱ - ۰۱ تير ۱۳۹۱

جواد لاريجاني: امروز ايران قوي‌ترين و موثرترين كشور خاورميانه است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رييس ستاد حقوق بشر قوه قضاييه گفت: نهادهاي اطلاعاتي در نظام ما عزم جزم دارند كه هرگونه سرنخي در زمينه تعرض نظامي را به دست آوردند و با آن مقابله كنند.

به گزارش ايسنا، محمدجواد لاريجاني صبح امروز (پنجشنبه) در چهارمين نشست تخصصي حقوق بشر با عنوان «حقوق بشر و امنيت ملي» اظهار كرد: مساله حقوق بشر در داخل و خارج، از قبل از انقلاب اسلامي داراي تفكرات گوناگوني بوده است. گروهي معتقد بودند كه اسلام مندرس و قديمي شده و برخي ديگر نيز معتقد بودند كه اسلام دين خصوصي است يعني محدود به امور خاصي است. به عنوان مثال جريان فتنه 88 اوج اين تفكر بود و كساني در آن جريان، به سكولار بودن حكومت اعتقاد داشتند.

وي ادامه داد: كساني ديگر معتقد بودند كه اسلام زيادي خوب است و بايد صبر كنيم قائم آل محمد (ص) بيايد و اقامه دين كند. گروه ديگر نيز مدعي بودند كه اسلام براي پياده كردن است، اما اجازه پياده كردن را نمي‌دادند. در اين زمان بود كه امام (ره) خط انقلاب را مشخص كرد.

مشاور امور بين‌الملل رييس قوه قضاييه با اشاره به اينكه اسلام دين زنده‌اي براي همه حوزه‌هاي زندگي بشر است و دين خصوصي نيست، خاطرنشان كرد: در تفكر اسلامي مرز بين تفكر عمومي و خصوصي وجود ندارد و امروز ايران قوي‌ترين و موثرترين كشور خاورميانه است. حوادث بيداري اسلامي نشان داد كه ابعاد اين قضيه فراتر از جمهوري اسلامي است.

لاريجاني تاكيد كرد: منطق احياي اسلام در جهان اسلام مشتري يافته است اما تحقق اين امر ساده نيست و آمادگي‌هايي نياز دارد؛ چراكه كمبودهايي نيز در جهان اسلام وجود داشته و اين مساله‌اي تاريخي است. بنابراين مسير حركت مسلمانان مسير ساده‌اي نيست و افت و خيز دارد. به همين دليل پيشرفت انقلاب ما ساده نبوده و كار بسيار عظيمي انجام شده است.

دبير ستاد حقوق بشر قوه قضائيه با بيان اينكه "جاي خالي مكتب اهل بيت (ع) در دنياي اسلام هرگز پر نشده و نخواهد شد"، ادامه داد: به عنوان مثال مردم يمن به خيابان آمدند و شهيد دادند اما پرچم اين حركت دست عالمان نبود و اين موضوع به حركت مردم ضربه زد ولي با اين حال مردم پيروز خواهند شد. پس مكتب، تفكر، عملكرد و رهبري نشان مي‌دهد كه دستاورد ملت ما دستاورد عظيمي است و غرب صهيونيست براي مبارزه با اين نظام مصمم‌تر از سابق به ميدان آمده و در صحنه حضور پيدا كرده است. در واقع آنها متوجه شدند كه در مقابل چه غول عظيمي قرار دارند و وارد مبارزه با نظام ما شده‌اند.

وي با برشمردن پنج جبهه فعال غرب عليه نظام ما، گفت: جبهه اول، سامان دادن به يك مبارزه داخلي از سوي غربي‌ها بود كه به عنوان نمونه مي‌توان به فتنه 88 اشاره كرد ولي در اين كار شكست خوردند. در جبهه دوم، غربي‌ها مي‌خواستند از هم‌گسيختگي اقتصادي و معيشتي بين مردم ايجاد كنند. غرب صهيونيست در جبهه سوم، نابساماني فرهنگي و تزلزل در اعتقادات و باورهاي مردم را در نظر داشت و جبهه چهارم هم اين بود كه مي‌خواستند حيثيت نظام را بين اذهان مردم دنيا خراب كنند. پنجمين و آخرين جبهه، جبهه امنيتي است كه مهم‌ترين جبهه محسوب مي‌شود.

لاريجاني در ادامه خاطرنشان كرد: امروز غرب با وقاحت از تروريسم به عنوان وسيله‌اي بسيار وسيع استفاده مي‌كند. نهادهاي اطلاعاتي در نظام ما عزم جزم دارند كه هرگونه سرنخي در زمينه تعرض نظامي را به دست آوردند و با آن مقابله كنند.

رييس ستاد حقوق بشر قوه قضاييه در پايان، تصريح كرد: نظام ما عزم جزم دارد كه به تروريست‌هاي حقوق بشري كه اسم خود را مدافع حقوق بشر گذاشته‌اند و ميدان حقوق بشر را در اين زمينه مورد سوءاستفاده قرار داده‌اند، اجازه سوءاستفاده ندهد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۵
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۱
0
4
آره از این که رئیس جمهور برزیل، احمدی نژاد را به حضور نپذیرفت کاملاً پیداست!!! امارات اقتصاد دنیا را می چرخونه ما هم همش ادعا!!
رضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۱
0
4
بود .الان ترکیه و عربستان به لطف وجود احمدی نژاد از ما بالاترند
نظرات بینندگان