arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۷۲۹۹۶
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۷ - ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱

دادستان کل کشور: جلوی دریافت سود مرکب در بانک ها را بگیرید

دادستان کل کشور گفت: متاسفانه گزارش‌هایی در خصوص اخذ سود مرکب که فعلی حرام است به دست ما میرسد که صحت دارد که باید جلوی این کار گرفته شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

باشگاه خبرنگاران: دادستان کل کشور گفت: متاسفانه گزارش‌هایی در خصوص اخذ سود مرکب که فعلی حرام است به دست ما میرسد که صحت دارد که باید جلوی این کار گرفته شود.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری در دیدار با اعضای شورای هماهنگی بانک‌های دولتی و نیمه دولتی گفت: نظارت در سیستم بانکی کشور یک نظارت ضعیف است و پاسخگوی مشکلات و انتقادات مردمی نیست، نظام بانکی اگر می‌خواهد به درستی کار کند باید نظارت دقیقی بر زیرمجموعه خود داشته باشد که لازم است درگاهی برای اعتراضات و شکایات مردمی وجود داشته باشد.

به گفته دادستان کل کشور بانک‌ها به دنبال یک رویه واحد باشند تا از آن طریق بتوانند از صنایع و واحد‌های تولیدی حمایت کنند و از بنگاه‌های تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل حمایت کرده و در زمان سود ده شدن واحد از آن نفع ببرند.

مهر سال گذشته رئیس کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس از الزام بانک‌ها به بارگذاری قرارداد‌ها و ثبت محاسبات وام، عدم اخذ سود بیش از نرخ مصوب و توقف دریافت ‎سود مرکب خبر داده بود.

نظرات بینندگان