arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۷۳۶۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۳ - ۰۲ تير ۱۳۹۱

یک عبرت عجیب تاریخی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
جام جم - «محمد حسني سيدمبارك»، ديكتاتور 84 ساله مصر اينك آخرين و البته ذليل‌ترين لحظات عمر خودش را روي تختي در بيمارستان نظامي المعادي مصر طي مي‌كند، ثانيه‌هاي كشداري از عذاب و ذلت كه انگار دارد ذره ذره لذت قدرت و رياست 30 ساله و آخرين رمق باقي مانده از جان را از دماغ فرعون مصر بيرون مي‌كشد.

اما عجيب و جالب ـ بخصوص براي ما ايراني‌ها ‌ـ اين است كه مبارك آخرين لحظات زندگي‌اش را در همان بيمارستاني به سر مي‌برد كه محمدرضا پهلوي در سال 1359 به ميزباني سلف مبارك ـ انورسادات ـ در آن بستري بود.

حالا اين دومين شباهت انقلاب مصر با انقلاب ايران است، بعد از آن شباهت بزرگ و عجيب، پيروزي انقلاب مصر در 22 بهمن، عجيب‌تر آن‌كه اگر مبارك چند روز ديگر در بيمارستان نظامي المعادي دوام بياورد و آنگاه بميرد، درست در همان زماني از دنيا خواهد رفت كه محمدرضا پهلوي در غربت و ذلت ـ در چهارم مرداد 1359 ـ چشم‌هايش را براي هميشه بر جهان بست.

شايد تنها شانس مبارك اين باشد كه مي‌داند و مطمئن است بعد از مرگ، لااقل نظاميان مصر اجازه نمي‌دهند مثل قذافي، مردم با جنازه‌اش عكس يادگاري و فيلم موبايلي بگيرند. بيمارستان المعادي مصر حالا دومين شباهت انقلاب مصر و انقلاب ايران شده است؛
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
غزل
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۲
0
12
خوب بعد !!!
نظرات بینندگان