arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۷۳۸۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۳ - ۰۲ تير ۱۳۹۱

بی‌اعتنایی به تحریم‌ ایران دردسرساز شد!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دادگاهی در آمریکا یک شهروند این کشور را به دلیل بی اعتنایی به تحریم ها و تلاش برای صادرات کالا به ایران به 92 ماه حبس محکوم کرد.

به گزارش انتخاب،  فارس به نقل از شبکه خبری بی بی سی نوشت: یک شهروند آمریکایی به اتهام موافقت با انتقال غیرقانونی مواد صنعتی به ایران و نقض قوانین تحریمی آمریکا علیه ایران، به 92 ماه زندان محکوم شد.

بر اساس مستندات ارائه شده به دادگاه، ریچارد فیلیپس 54 ساله پیشنهاد کمک برای ارسال الیاف کربن به ایران را مطرح کرده است. الیاف کربن، ماده ای صنعتی است که کاربردهای بسیار دارد.

فیلیپس، که از شهروندان منطقه برونکس نیویورک است، در ماه ژانویه گناهکار شناخته شد. محکومیت وی امروز توسط دادگاه منطقه بروکلین در نیویورک اعلام شد.

فیلیپس در دادگاه گفت: «من نمی خواستم به کسی صدمه بزنم. من در شرایط بسیار بدی قرار داشتم و به پول احتیاج داشتم.»

فلورین میدل، وکیل فیلیپس، ضمن طرح تقاضای بخشش از دادگاه، گفت، این عادلانه نیست که با یک پیمانکار سابق همانطوری رفتار شود که با فردی که تلاش دارد اسلحه و هلیکوپتر جنگی صادر کند، رفتار می شود.

بر اساس ادعای سازمان امنیت داخلی آمریکا، در سپتامبر 2011، فیلیپس به یک تبلیغ اینترنتی که در آن از یک متخصص صادرات برای ارسال کالا به ایران، تقاضای همکاری شده بود، پاسخ داده است. بر این اساس فیلیپس پیشنهاد کرده که یک قرقره الیاف کربن ایرو اسپس بدون کسب مجوز از دولت آمریکا به ایران ارسال شود، که این اقدام بر خلاف مقررات تجاری دولت آمریکا بوده است.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۲
7
6
حقش بود
نظرات بینندگان