arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۷۳۹۳۳
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۵ - ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱

آیا لپ تاپ ThinkPad X1 Yoga Gen 7 لنوو با قلم عرضه می‌شود؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

آیا لپ تاپ ThinkPad X1 Yoga Gen 7 لنوو با قلم عرضه می‌شود؟

کاربران علاقه‌ زیادی به لپ تاپ‌های تبدیل پذیر دارند و ThinkPad X1 Yoga کمپانی لنوو هم یکی از همین لپ تاپ‌ها است. این محصول با طراحی افسانه‌ای روانه بازار شده است و کیفیت ساخت عالی سری تینک پد را در اختیار شما می‌گذارد. این محصول دارای انعطاف پذیری بسیار بالایی است و می‌توانید به‌عنوان لپ تاپ و تبلت از آن استفاده کنید. یکی از قوی‌ترین ویژگی‌هایی که این محصول برای شما فراهم می‌کند، Windows Ink است که البته به یک قلم دیجیتالی سازگار نیاز دارد و همه لپ تاپ‌ها و تبلت‌هایی که از قلم پشتیبانی می‌کنند، چنین قلمی را ندارند و باید به‌صورت جداگانه به سراغ خرید آن بروید.

جدیدترین به‌روزرسانی لپ تاپ لنوو ThinkPad X1 Yoga که نسل هفتم آن محسوب می‌شود، به‌راحتی یکی از بهترین لپ تاپ‌های لنوو است. اما سوال اینجاست که آیا این محصول همراه با قلمی در جعبه عرضه خواهد شد تا رضایت خریداران را بیشتر جلب کند؟  این سوالی است که خیلی‌ها جوابش را نمی‌دانند و صرفا حدس و گمان‌هایی در این زمینه وجود دارد. محصولات مانند لپ تاپ ایسوس و لپ تاپ اچ پی این امکان را فراهم نکرده‌اند و لپ تاپ لنوو می‌تواند با فراهم کردن چنین قابلیتی، سطح بیشتری از رضایت کاربران را جلب کند. به همین دلیل، این مسئله بیشتر مورد توجه قرار گرفته است.

آیا لپ تاپ لنوو ThinkPad X1 Yoga Gen 7 همراه با قلم عرضه می‌شود؟

خبر خوب این است که مانند نسخه قبلی، نسخه ۲۰۲۲ این لپ تاپ همراه با قلم خواهد بود. این بدان معنی است که اگر استفاده از قلم دیجیتالی برای شما اهمیت دارد، می‌توانید به سراغ این لپ تاپ بروید. جزئیات کوچکی در این زمینه وجود دارد و با توجه به اینکه هیچکدام از سرفیس‌های مایکروسافت همراه با قلم عرضه نمی‌شود، شما می‌توانید از امکانات متعدد لپ تاپ لنوو استفاده کرده و حتی هزینه پایین‌تری نسبت به محصولات مایکروسافت بپردازید. یک نکته جالب‌تر هم وجود دارد. قلمی که لنوو به همراه ThinkPad X1 Yoga ارائه می‌کند، قابل شارژ است و از یک اسلات داخلی روی لپ تاپ برای بالا بردن شارژ هنگامی که استفاده نمی‌کنید، بهره می‌برد.

این قلم ضخیم مانند آن‌چه که از مایکروسافت برای سرفیس دریافت می‌کنید، نیست و در عوض، از یک قلم سنتی یا چیزی شبیه به قلم اس پن سامسونگ الهام گرفته است. همیشه این موارد وجود داشته است و لنوو تلاش می‌کند که از تجربه کمپانی‌های دیگر استفاده کرده و در مواقع لزوم از آن استفاده کند. این قلم همواره قابل شارژ است و هر زمان که نیاز داشتید، به سراغش خواهید رفت. صفحه نمایش لپ تاپ لنوو ThinkPad X1 Yoga از نوع اولد است و قلم نیز تنها برای نوشتن نخواهد بود. رنگ‌های واضح و دقیق، آن را تبدیل به یک محصول عالی برای هنر دیجیتالی کرده‌اند و قلم همراه هم از برنامه‌های زیادی مانند Adobe Illustrator پشتیبانی می‌کند.

آیا لپ تاپ ThinkPad X1 Yoga Gen 7 لنوو با قلم عرضه می‌شود؟

کاربردهای فراوان قلم اختصاصی لپ تاپ لنوو

می‌توانید از این قلم برای استفاده شخصی و تجاری بهره ببرید. این قلم ارگونومی لازم را برای دستان مختلف دارد و همین مسئله سبب شده است که بیشتر مورد توجه قرار گیرد. با خرید برخی از مدل‌های لپ تاپ ایسوس و لپ تاپ اچ پی می‌توانید از صفحه نمایش‌هایی استفاده کنید که قابلیت لمسی و کار با قلم دیجیتالی را دارند. اما در اکثر مواقع باید قلم را به‌صورت جداگانه خریداری کنید و همین مسئله گاها نارضایتی خریداران را به همراه داشته است. در ادامه قصد داریم که لپ تاپ ThinkPad X1 Yoga را از زوایای دیگر هم مورد بررسی قرار دهیم.

طراحی و ویژگی‌ها

لپ تاپ ThinkPad X1 Yoga جدید (Gen 7) در مقایسه با برادر بزرگ‌تر نسل ۶ خود، تفاوت فیزیکی چندان زیادی ندارد. این لپ تاپ از همان ساختار آلومینیومی با رنگ خاکستری طوفانی استفاده می‌کند و همان وزن و اساسا همان ابعاد برایش تعیین شده است. به نظر می‌رسد که مدل اولد فقط قدری ضخیم‌تر شده است و هر دو نسخه هم قابلیت تبدیل دارند و می‌توانید صفحه نمایش را حدود ۳۶۰ درجه برای حالت‌های چادری، پایه و تبلت بچرخانید. گواهی MIL-STD 810H هم برای این لپ تاپ در هر دو نسخه تهیه شده است و لپ تاپ می‌تواند در برابر عوامل مزاحمی مانند فشار و ضربه دوام بیاورد.

صفحه کلید راحت تینک پد همراه با چهار اسپیکر، با قابلیت‌های دالبی اتمز برای تجربه شنیداری عمیق‌تر ارائه شده است. پد لمسی دقیق‌تر نسل شش در مدل نسل هفتم هم وجود دارد و همچنان یک سیستم TrackPoint می‌بینیم که با نوک قرمز رنگ و دکمه‌های فیزیکی در بالای صفحه لمسی قرار می‌گیرند. پورت‌های لپ تاپ لنوو اساسا با نسل قبلی و سایر مدل‌های لپ تاپ ایسوس و لپ تاپ اچ پی یکسان هستند و دو پورت تاندربولت، پورت HDMI، دو پورت USB-A 3.2 و یک جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری در آن به کار رفته است.

فناوری وای فای تعبیه شده در لپ تاپ ThinkPad X1 Yoga به 6E ارتقا پیدا کرده است و در بازاری که بیشتر آن‌ها از استاندارد ۶ استفاده می‌کنند، این محصول می‌تواند دست بالاتر را داشته باشد. این نسخه از فناوری وای فای دارای تراکم کمتری است و باعث شده است که لنوو در داخل لپ تاپ فضای بیشتری برای افزایش امکانات داشته باشد. فناوری بلوتوث آن ۵.۲ بوده و همچنان برای هر دو مدل لپ تاپ لنوو انتخاب شده است. شما همچنین می‌توانید از سیستم اتصال اختیاری 4G LTE و 5G در کنار هم استفاده کرده و امکان اتصال سیم کارت نانو و eSIM را نیز خواهید داشت. این دو گزینه برای مواقعی مناسب هستند که به خارج از محدوده خانه خود مسافرت می‌روید و به اینترنت نیاز خواهید داشت.

آیا لپ تاپ ThinkPad X1 Yoga Gen 7 لنوو با قلم عرضه می‌شود؟

صفحه نمایش و قلم

لپ تاپ لنوو در نسل ۶ خود به صفحه نمایش بلندتر با نسبت تصویر ۱۶:۱۰ روی آورد و این روند را با ThinkPad X1 Yoga جدید نسل هفتم هم تکرار کرده است. اگر به نسل ۶ پایبند باشید، سه صفحه نمایش ۱۹۲۰ در ۱۲۰۰ وجود دارد که هر کدام دارای ۱۰۰ درصد پوشش رنگی sRGB و مصرف انرژی کم هستند. یکی از آن دارای قابلیت ضد تابش نور با روشنایی ۴۰۰ نیت است و یکی دیگر هم قابلیت ضد انعکاس با همان روشنایی ۴۰۰ نیت را دارد. اولی با قابلیت ضد تابش ۵۰۰ نیت همراه شده است و دیگری هم قابلیت PrivacyGuard دارد.

اگر شما هم اغلب به‌صورت عمومی با لپ تاپ کار می‌کنید، داشتن یک لایه محافظتی اضافی در برابر داده‌های حساس می‌تواند ارزش صرف هزینه را داشته باشد. صفحه نمایش ThinkPad X1 Yoga قدیمی‌تر دارای وضوح ۳۸۴۰ در ۲۴۰۰ پیکسل، روشنایی ۵۰۰ نیت، پوشش ضد انعکاس، پوشش رنگی ۱۰۰ درصدی DCI-P3، دالبی ویژن، HDR و نور آبی کم بوده است. این در حالی است که لپ تاپ لنوو ThinkPad X1 Yoga نسل هفتم هم از صفحه نمایش UHD+ استفاده می‌کند و با کمک پنل اولد، می‌تواند رنگ و کنتراست عمیق‌تری را فراهم کند. فارغ از این موارد، همان سیستم مشابه در مشخصات را می‌توانید داشته باشید.

مدل نسل هفتم دارای همه سه صحفه نمایش فول اچ دی پلاس است که در مدل نسل ۶ هم وجود داشته است. ماهیت تبدیل پذیر این لپ تاپ لنوو، بدان معنی است که برای استفاده از قلم دیجیتالی در آینده می‌توانید روی آن حساب باز کنید. لنوو تا حد زیادی امکان کار با یک قلم را در کنار آن فراهم کرده است و همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم، قابلیت شارژ آسان هم دارد. این محصول ۴۰۹۶ واحد سطح حساسیت فشار دارد که برای یادداشت‌ها و طرح‌ها عالی است و می‌توانید نسبت به کیفیت آن ایمان داشته باشید. اگر یک طراح حرفه‌ای و گرافیست‌کار هستید یا اینکه به این سرگرمی علاقه‌ دارید، یقینا لپ تاپ ThinkPad X1 Yoga لنوو می‌تواند انتخابی جالب برای شما باشد.

کارایی و قیمت

همانند لپ تاپ ایسوس و لپ تاپ اچ پی شما می‌توانید از پردازنده‌های نسل دوازدهم اینتل در لپ تاپ لنوو ThinkPad X1 Yoga استفاده کنید. این محصول نسبت به مدل‌های قدیمی‌تر با پردازنده‌های نسل یازدهم اینتل، عملکرد تحسین برانگیزی خواهد داشت و می‌توانید به آن اعتماد کنید. توجه داشته باشید که لپ تاپ جدید از ورودی هوای تازه صفحه کلید هم استفاده می‌کند که مقاومت کلیدی‌ها را در برابر کلیک خنثی نخواهد کرد. هر دو لپ تاپ دارای حافظه رم ۳۲ گیگابایتی هستند و نسل جدیدتر از فناوری LPDDR5 به‌جای LPDDR4x استفاده می‌کند. عملکرد این گزینه‌ها احتمالا زیاد با هم تفاوتی نخواهند داشت.

 

نظرات بینندگان