arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۷۴۳۳
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۰۱ - ۰۳ تير ۱۳۹۱

آلمان راهی نیمه نهایی شد

سفیدپوشان آلمان دستبردار نبودند. گل چهارم این تیم را مارکو رویس به ثمر رساند: کلوزه در دقیقه‌ی ۷۴ توسط اوزیل صاحب توپ شد، ضربه‌ی آخر او را اما دروازه‌بان یونان دفع کرد. رویس در ادامه‌ی این حرکت فرصت یافت نخستین گل خود را در نخستین حضور در جام ملت‌های اروپا به ثمر برساند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تیم فوتبال آلمان در مرحله یک‌چهارم نهایی یورو ۲۰۱۲ یونان را با حساب ۴ بر ۲ شکست داد. شاگردان یوآخیم لوو با این موفقیت جزو چهار تیم برتر اروپا در این رقابت‌ها شدند. انگلیس یا ایتالیا حریف آلمان در مرحله بعدی است.

دومین دیدار مرحله‌ی یک‌چهارم نهایی جام ملت‌های اروپا ۲۰۱۲ را تیم‌های آلمان و یونان شامگاه جمعه (۲۲ ژوئن/ ۲ تیر) در ورزشگاه گدانسک لهستان برگزار کردند.


آلمان با سه تغییر به این میدان پا گذاشت: آندره شورله و مارکو رویس در دو طرف خط هافبک در کنار مسعود اوزیل ایستادند و میروسلاو کلوزه به جای ماریو گومز در نوک پیکان حمله. رویس در بوندس‌لیگا در تیم بوروسیا مونشن‌گلادباخ، شگفتی‌آفرین فصل اخیر لیگ برتر آلمان، شناخته شد. او از فصل آینده با پیراهن بوروسیا دورتموند قهرمان به میدان می‌رود.

رویس در دقیقه دوم بازی با ارسال پاسی دیدنی به محوطه‌ی جریمه‌ی یونان نشان داد که تصمیم دارد دومین بازی خود با پیراهن تیم ملی آلمان را در خاطرات جاودانه کند. میروسلاو کلوزه اما موفق به کنترل این توپ نشد.

سفیدپوشان آلمان که بسیار تهاجمی آغاز کرده بودند، در دقیقه چهارم به گل نخست رسیدند. این گل اما به دلیل آفساید به درستی رد شد. شاگردان یوآخیم لوو با بردن توپ به کناره‌ها دفاع فشرده‌ی یونان را باز و در لحظه‌ی مناسب توپ را سریع و مستقیم به مرکز خط دفاعی یونان می‌فرستادند. کلوزه هدف نهایی این پاسکاری بود.

مارکو رویس که در میان تازه‌واردهای تیم آلمان بهترین نمایش را از خود نشان می‌داد، در دقیقه‌ی ۲۳ مسعود اوزیل را صاحب موقعیتی مناسب کرد. اما ضربه‌ی کم‌جان و زمینی اوزیل توسط دروازه‌بان حریف دفع شد.

رویس در نیمه‌ی نخست بارها موقعیت داشت خود نیز دروازه‌ی یونان را فرو بریزد. شوت دیدنی و سنگین او در دقیقه‌ی ۲۴ از کنار دروازه‌ی شاگردان آبی‌پوش فرناندو سانتوش پرتغالی به بیرون رفت.

کم‌تحریک‌ترین بازیکن دیدار در نیمه‌ی نخست بی‌تردید مانوئل نویر، سنگربان آلمان بود. یونان تنها دفاع می‌کرد و با ضدحمله‌های عموما یک نفره نمی‌توانست کاری از پیش ببرد.

حملات یک‌سویه‌ی آلمان سرانجام در دقیقه‌ی ۳۹ نتیجه داد. شاگردان لوو پس از آزمودن همه‌ی گزینه‌ها، در نهایت با ضربه‌ی از راه دور فیلیپ لام، مدافع چپ با تجربه، صاحب گل شدند. این موفقیت خاطره‌ی گل نخست تیم آلمان در بازی با کوستاریکا در دیدار افتتاحیه‌ی جام جهانی ۲۰۰۶ را در ذهن‌ها زنده کرد. در آن مسابقه هم فیلیپ لام گل اول را به ثمر رساند. کلوزه (دو گل) و تورستن فرینگس هم سه گل دیگر را وارد دروازه‌ی حریف کردند. آن مسابقه در نهایت ۴ بر ۲ به سود آلمان خاتمه یافت.

آندره شورله که در سمت چپ خط هافبک آلمان جای لوکاس پودولسکی به زمین آمده بود، بارها با استفاده از یکی از نقاط قوت مهم خود سنگر حریف را هدف قرار داد: شوت سنگین از راه دور. تلاش‌های او اما راهی به دروازه‌ی یونان نبردند.

نیمه‌ی اول این دیدار سرانجام پس از ۴۸ دقیقه بدون تغییر دیگری در نتیجه به پایان رسید. در ۷۴ درصد از این زمان توپ در اختیار تیم آلمان بود. شاگردان یوآخیم لوو در موقعیت‌های گلزنی هم ۱۵ بر ۲ حریف خود را پشت سر گذاشتند.

نیمه‌ی دوم

بازی یونان در نیمه‌ی دوم اندکی بازتر شد، بدون این‌که نظم دفاعی این تیم تحت تأثیر قرار گیرد. پاس‌های گهگاه اشتباه آلمانی‌ها هم موقعیت بهتری برای ضد حمله در اختیار آبی‌پوشان قرار می‌داد. شاگردان سانتوش در دقیقه‌ی ۵۴ یکی از پاس‌های اشتباه هافبک‌های آلمان را ربودند و توسط ساماراس به گل تساوی رسیدند.

اما این تساوی تنها ۷ دقیقه دوام داشت. ارسال دیدنی ژروم بوآتنگ غنایی‌تبار که پس از یک دیدار غیبت بار دیگر در سمت راست خط دفاعی آلمان به زمین آمده بود، با ضربه‌ی سر ضرب و روپای سامی کدیرا، هافبک رئال مادرید، به برتری دوباره‌ی آلمان انجامید.

پس از این گل نوبت حملات یونان بود. حرکت‌های روبه‌جلوی این تیم در دقیقه ۶۵ نخستین کرنر را هم برای این تیم به ارمغان آورد. ملی‌پوشان یونان اما موفق به استفاده از آن نشدند.

سرمربی آلمان در ادامه برای افزودن بر قدرت خط میانی تیم خود توماس مولر، آقای گل جام جهانی ۲۰۱۰، را به‌جای آندره شورله به زمین فرستاد. این تعویض برای آلمان بسیار خوش‌یمن بود. توپ پس از آمدن مولر به زمین از روی نقطه‌ی کرنر به محوطه‌ی جریمه‌ی یونان ارسال شد. این توپ با ضربه‌ی سر میروسلاو کلوزه به تور دروازه‌ی یونان رسید.

سفیدپوشان آلمان دستبردار نبودند. گل چهارم این تیم را مارکو رویس به ثمر رساند: کلوزه در دقیقه‌ی ۷۴ توسط اوزیل صاحب توپ شد، ضربه‌ی آخر او را اما دروازه‌بان یونان دفع کرد. رویس در ادامه‌ی این حرکت فرصت یافت نخستین گل خود را در نخستین حضور در جام ملت‌های اروپا به ثمر برساند.

کنترل توپ از سوی آلمان، کاهش فشار حملات این تیم و حرکت‌های روبه‌جلوی کم‌شمار و کم‌اثر یونان، ویژگی‌های این دیدار پس از گل آلمان بودند. تا این‌که در دقیقه‌ی ۸۸ با خطای هند بوآتنگ در محوطه‌ی جریمه‌ی خودی، ضربه‌ای پنالتی تقدیم یونان شد؛ ضربه‌ای که نتیجه را به ۴ بر ۲ تغییر داد.

این دومین خطای پنالتی از آغاز جام ملت‌های اروپا ۲۰۱۲ بود. هر دو پنالتی هم نصیب یونان شد؛ یکی را کاراگونیس در مرحله‌ی گروهی از دست داد و دومی را سالپینگیدیس در این مسابقه به گل تبدیل کرد.

این دیدار با همین حساب به پایان رسید. تیم آلمان بدین ترتیب از یک‌چهارم نهایی جام جهانی ۲۰۱۰ هر پانزده دیدار رسمی خود را با پیروزی پشت سر گذاشته است. شاگردان لوو در آن مسابقه مغلوب اسپانیا شدند و فینال جام جهانی آفریقای جنوبی را از دست دادند.

انگلیس یا ایتالیا حریف تیم آلمان در نیمه‌نهایی خواهد بود.

نظرات بینندگان