arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۷۴۴۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۲ - ۰۳ تير ۱۳۹۱

هند هم به دنبال بیمه نفتکش‌های حامل نفت ایران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
روزنامه وال استریت گزارش کرده است که هند تلاش‌های خود را برای پوشش بیمه‌ای نفتکش‌های حامل نفت ایران در آستانه اجرایی شدن تحریم‌های اروپا افزایش داده است.

«جی سی چاتورودی» معاون وزیر نفت و گاز طبیعی هند روز جمعه به خبرنگاران گفته است که وزارت نفت هند از وزارت حمل و نقل دریایی این کشور خواسته است که اجازه دهد پالایشگاه‌های هندی واردات نفت خام از ایران را توسط خود نفتکش‌های ایرانی انجام دهند.

این گزارش در ادامه می‌افزاید اجازه دادن به کشتی‌های ایرانی برای حمل نفت خام به هند، شرکت‌های پالایشگاهی هند را از زیر بار مسئولیت تهیه بیمه برای نفتکش‌ها خلاص خواهد کرد.

چاتورودی همچنین گفته است که از وزارت دارایی این کشور خواسته است که «شرکت دولتی بیمه اتکایی»، جی آی سی، را تحت فشار قرار دهد تا این شرکت پوشش بیمه «اتکایی» (بیمه مجدد) نفتکش‌های هندی حامل نفت ایران را بر عهده بگیرد.

در همین زمینه، روزنامه «ایندیا تایمز» روز جمعه گزارش داده است که تا کنون شرکت‌های اروپایی بیمه نفتکش‌های هندی حامل نفت ایران را پوشش می‌دادند، اما یک هفته مانده به آغاز اجرای تحریم‌های اروپا علیه ایران، هیچ شرکت بیمه هندی حاضر نشده است که زیر بار مسئولیت بیمه نفتکش‌های حامل نفت ایران برود.

این گزارش در ادامه با استناد به منابعی در شرکت‌های نفتی می‌گوید که بیمه هر نفتکش حامل نفت ایران حدود ۴۰۰ کرور روپیه (یک کرور برابر ۱۰ میلیون) است. هم اکنون ارزش برابری هر دلار امریکا تقریبا معادل ۵۷ روپیه، واحد پول هند، است.

«جیپال ردی» وزیر نفت و گاز طبیعی هند که در طول ماه جاری با همتایان سعودی، قطری و الجزایری خود دیدار کرده است، می‌گوید که ما در حال تطبیق تمامی ابزار قانونی ممکن برای دریافت نفت از ایران هستیم، اما تصمیم نداریم که این چیز‌ها را با هیایو بازگو کنیم.

به گفته وی، نفت ایران مهم است، چرا که هند ۸۰ درصد نیازهای نفتی خود را از طریق واردات تامین می‌کند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۶:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۳
0
1
بایدم این کاررا بکنه وقتی پول بی ارزشش رابده ونفت بگیره
عین نون خشکیا
مجید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۳
0
1
ترکیه خیلی خیلی .. میخوره به آسمان سوریه نجاوز کرده یه چیزی هم طلبکاره
نظرات بینندگان