arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۷۵۰۹
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۵ - ۰۳ تير ۱۳۹۱

در جلسه امروز مجمع تشخيص مصلحت نظام چه گذشت؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
در جلسه امروز مجمع تشخيص مصلحت نظام، ادامه بررسي و تدوين سياست‌هاي كلي اجتماعي نظام كه از جلسات قبل آغاز شده است، پيگيري شد و يك بند ديگر از اين سياست‌ها به تصويب رسيد.

به گزارش انتخاب، در ابتداي اين جلسه، دكتر جليلي دبير شوراي عالي امنيت ملي و رئيس تيم مذاكره‌كننده جمهوري اسلامي ايران با كشورهاي گروه 1+5 گزارش مبسوطي از روند مذاكرات اخير در مسكو و نتايج آن به اطلاع اعضا رساند. رئيس و اعضاي مجمع نيز بر ضرورت پايبندي جمهوري اسلامي ايران به حق استفاده مسالمت‌آميز از انرژي هسته‌اي تأكيد و حمايت خود را از مواضع تيم مذاكره‌كننده ايراني اعلام داشتند.

در ادامه اين جلسه كه علاوه بر اكثريت اعضا، وزير ورزش و جوانان، رئيس شوراي اسلامي شهر تهران، سرپرست كميته امداد امام(ره)، رئيس سازمان زندان‌ها و مسئولاني از وزارت اطلاعات، نيروي انتظامي، وزارت كشور و سازمان بهزيستي نيز حضور داشتند، سياست‌هاي پيشنهادي به بحث گذاشته شد و پس از استدلال و پيشنهادهاي اعضا و حاضرين، در بخش هويت‌بخشي به سيماي شهرها و روستاها متناسب با فرهنگ و هويت اسلامي و ايراني و سالم‌سازي محيط اجتماعي كشور مورد زير به تصويب رسيد.

- هويت‌بخشي به فضاي زندگي و سيماي شهرها و روستاها با تأكيد بر مسجد و محله‌محوري و با نهادينه‌سازي معماري اسلامي ايراني روزآمد و رعايت موازين ديني، اخلاقي و زيست محيطي، مناسب با آسايش شهروندان از جمله جانبازان و معلولان در ساخت و سازهاي شهري و روستايي.

ادامه اين مبحث در جلسات آتي پيگيري خواهد شد.

نظرات بینندگان