arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۷۵۲۷
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۱۹ - ۰۳ تير ۱۳۹۱

ترکیه:به واردات‌ نفت ایران ادامه می‌دهیم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر انرژی ترکیه که روابط آنکارا با تهران را کاملا متفاوت از روابط کشورهای اروپایی با ایران خواند، بر ادامه واردات نفت از ایران برای رفع نیازهای داخلی تاکید کرد.

به گزارش انتخاب به نقل از مهر، "یلدز" وزیر انرژی ترکیه گفت با وجود اینکه بر اثر تحریمها مقداری از واردات نفت ما از ایران کم شده است، ولی ما به وارد کردن نفت ایران ادامه خواهیم داد.

وی ضمن دفاع از واردات نفت از ایران اظهار داشت: واردات فعلی نفت از ایران توسط ترکیه قانونی و بر اساس مقررات صورت می گیرد.

"یلدز" همچنین گفت ما امکان این را داریم که پول نفت ایران را با لیره ترکیه پرداخت کنیم.

گفتنی است در ماه های اخیر ترکیه برای کاهش واردات نفت از ایران از سوی کشورهای عضو اتحادیه اروپا و آمریکا تحت فشار قرار داشته است.

وی همچنین در خصوص لغو تحریم های ترکیه علیه فرانسه با روی کار آمدن دولت جدید این کشور گفت این امر سبب دسترسی شرکت های فرانسوی به بازار انرژی ترکیه خواهد شد به ویژه در بخش انرژی هسته ای.

گفتنی است در ماه دسامبر(آذر) در پی رای پارلمان فرانسه به نفع لایحه نسل کشی ارامنه توسط ترکها دولت ترکیه تمام نشست های اقتصادی ، سیاسی و نظامی خود با فرانسه را لغو کرد که با روی کار آمدن "اولاند " در فرانسه روابط دو کشور رو به بهبودی نهاده است.
نظرات بینندگان