arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۷۶۳۹
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۷ - ۰۴ تير ۱۳۹۱

کلینتون برای مذاکره در مورد ایران به روسیه می رود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا قرار است از روز چهارشنبه هفتم تیرماه سفر دوره ای خود به سه کشور فنلاند، لتونی و روسیه را آغاز کرده و در روسیه با مقامات روسی در مورد مذاکرات اخیر ایران و گروه 1+5 مذاکره کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا قرار است پس از دیدار از فنلاند و لتونی، برای شرکت در اجلاس وزرای خارجه آسیا- پاسیفیک به سن پطرزبورگ روسیه برود.
براساس این گزارش وزیر خارجه آمریکا در حاشیه این اجلاس با سرگئی لاوروف همتای روس خود درباره بحران سوریه و مذاکرات ایران و گروه 1+5 مذاکره خواهد کرد.
این دیدار پس از مذاکرات اخیر باراک اوباما و ولادیمیر پوتین روسای جمهور آمریکا و روسیه در مکزیک صورت می گیرد که دو طرف نتوانستند در مورد بحران سوریه در آن به توافق برسند.
همچنین از سوی دیگر قرار است "تیموتی گایتنر" وزیر خزانه داری آمریکا برای دیدار و گفت و گو با "پراناب موکرجی" وزیر امور اقتصادی هند و شرکت در اجلاس همکاری های اقتصادی هند- آمریکا به دهلی نو سفر کند.
گایتنر در این سفر با "داووری سوبارو" رییس بانک "رزرو" هند نیز دیدار و گفت و گو کند. موضوع تحریم های یکجانبه آمریکا علیه کشورمان یکی از محورهای گفت و گوهای وی با مقامات هندی است.

نظرات بینندگان