arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۷۶۵۶۶
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۸ - ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱

نویسنده‌ای که امیدوار است پدر و مادرش را به وسیله این کتاب پیدا کند+فیلم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نویسنده‌ای که امیدوار است پدر و مادرش را به وسیله کتاب پیدا کند+فیلم

نویسنده کتاب «همه خانواده خوشبخت آسمانی» گفت: در این کتاب سرگذشت واقعی خودم را در خوابگاه‌های بهزیستی توضیح داده‌ام و امیدوارم این کتاب کمک کند که بتوانم پدر و مادرم را پیدا کنم.

به گزارش انتخاب؛سعید سمائی نسب با حضور در غرفه ایرنا در سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران توضیحاتی را درباره کتابش ارائه کرد و اظهار داشت: این کتاب به شرایط خوابگاه های سازمان بهزیستی می پردازد و راجع به عزیزانی که در سنین مختلف به این خوابگاه ها می روند. داستان کتاب کاملا واقعی است. من از سن ۹ سالگی وارد خوابگاه شدم و از آن زمان دنبال خانواده‌ام می‌گردم. خبری از پدر و مادرم ندارم. در کودکی با مردی به حرم امام رضا(ع) رفتم و آن بنده خدا یک جوری من را گمراه کرد و دستم را رها کرد و رفت.

سمائی نسب که از سال ۷۲ وارد خوابگاه های بهزیستی شده و تجربه حضور در خوابگاه های مشهد و سبزوار را دارد گفت: ما آموزش های لازم را برای ورود به جامعه در خوابگاه‌ها نمی‌بینیم و این رمان به همین موضوع می‌پردازد. یکی از اهداف بنده از نوشتن کتاب این است که این مساله را به گوش جامعه برسانم. من راه دیگری را پیدا نکردم که بتوانم مساله خودم را توضیح دهم. امیدوارم صدای خودم را به پدر و مادرم که سال هاست دنبال شان می گردم برسانم.

او که هنوز موفق نشده خانواده اش را پیدا کند افزود: مصاحبه های مختلفی در روزنامه های مختلف داشته ام و به سازمان های مختلف مراجعه کردم. ولی فایده‌ای نداشت.

سمائی نسب اظهار امیدواری کرد کتابش به چاپ دوم برسد و دیده بشود و ادامه داد: خیلی از حرف هایمان را نمی توانیم فریاد بزنیم تا آرامش بگیریم. نوشتن یکی از عواملی است که باعث ثبات روحی و احساس آرامش می شود. نوشتن باعث می‌شود کمبودهای عاطفی را حس نکنیم. دفترچه خاطراتی دارم که خاطراتم را در آن می‌نویسم و وقتی می نویسم احساس غرور به من دست می دهد.

به گزارش ایرنا، سی‌وسومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «با کتاب سلامتیم» ۲۰ اردیبهشت با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزیر کشور لبنان، متولیان و دست اندرکاران فرهنگی کشور و ناشران ۳۰ کشور در مصلای امام خمینی (ره) طی آیینی گشایش یافت. این نمایشگاه از ۲۱ اردیبهشت آغاز به کار کرده و تا ۳۱ اردیبهشت ماه از ساعت ۱۰ تا ۲۰ میزبان علاقه‌مندان است.

 

نظرات بینندگان