arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۷۶۶۲۵
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۰۷ - ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱

صبحانه خبری، ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱؛ از «ابتکارات خاص» ایران در سفر مورا تا تجمع اعتراضی رانندگان شرکت واحد تهران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

مقام شهرداری تهران: خانواده کامل یعنی خانواده‌ای که حداقل چهار فرزند دارد
حمید صاحب مدیرکل سلامت شهرداری تهران در پاسخ به این سوال که آیا برنامه شهرداری تهران در حوزه فرزندآوری و افزایش جمعیت بر روی شعار چهار فرزندی است؟ گفت: این تصمیم ما نیست بلکه شورای عالی اعلام کرده است که خانواده کامل یعنی خانواده‌ای حداقل چهار فرزندی که در آینده فرزندان، خاله، عمه، عمو و دایی دارند و این چهار فرزندی می‌تواند علاوه بر رشد جمعیت عقب‌ماندگی‌های گذشته را نیز جبران کند.

تجمع جمعی از رانندگان شرکت واحد تهران
دیروز جمعی از رانندگان شرکت واحد در اعتراض به پرداخت حقوق و مطالباتشان دست به تجمع در مقابل شرکت واحد اتوبوسرانی زدند.

شلیک سامانه روسیه به سوی جنگنده‌های اسرائیلی برای اولین بار
الون بن دیوید خبرنگار نظامی شبکه ۱۳ تلویزیون اسرائیل در صفحه خود در فضای مجازی نوشت: برای اولین بار از زمان آغاز حملات (اسرائیل) علیه سوریه، سامانه‌های پدافند هوایی ساخت روسیه (اس ۳۰۰) موشک‌هایی را به سوی هواپیما‌های نیروی هوایی (رژیم اسرائیل) شلیک کردند. در بخشی از این گزارش که این روزنامه نگار متن خود را به آن ارجاع داده آمده است، تشنج‌ها بین اسرائیل و روسیه در حاشیه جنگ اوکراین افزایش پیدا کرده است و به تدریج روند این تشنج به مرزهای شمالی با سوریه هم سرایت کرده و در روزهای اخیر نمایان تر هم شده است.

همکاری نظامی ایران با روسیه، فراتر از خرید تجهیزات
کاظم جلالی سفیر ایران در روسیه در گفت و گو با ریانووستی با بیان اینکه روابط ما همه حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و سایر حوزه‌ها را در بر می‌گیرد، گفت: تعامل تهران و مسکو در حوزه نظامی تنها به خرید تجهیزات نظامی محدود نمی شود.

«ابتکارات خاص» ایران در سفر مورا
سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه مذاکرات انریکه مورا در تهران را بسیار جدی و معطوف به نتیجه و همراه با ابتکارات خاص از سوی ایران عنوان کرد و گفت: برخی راه‌حل‌ها پیشنهاد شد و اگر آمریکا پاسخ دهد می‌توانیم به وین برگردیم.

ثبت سفارش آیفون موقتاً متوقف شد
بسیاری از واردکنندگان از روز ۲۶ اردیبهشت هنگام ثبت سفارش گوشی مدل آیفون در سامانه جامع تجارت با این پیام روبه‌رو می‌شوند که امکان ثبت سفارش تلفن همراه با برند اپل را تا روز شنبه ۳۱ اردیبهشت ماه نخواهند داشت. با این اتفاق بسیاری از واردکنندگان این پیش‌بینی را مطرح می‌کنند که گام‌های اولیه برای ممنوعیت همیشگی آیفون برداشته شده است. 

ریابکوف: متن احیای برجام کاملاً آماده است
خبرگزاری روسی ریانووستی در این خصوص گزارش کرد، ریابکوف با تأکید بر اینکه متن احیای برجام آماده شده است، ادامه داد: «متن موجود در خصوص برجام مورد رضایت روسیه است و در صورت اتخاذ تصمیمات سیاسی، می‌توان ظرف چند روز آینده برجام را احیا کرد».

وزیر علوم: در کشورهای پیشرفته نیز کسی با لباس لب دریا وارد دانشگاه نمی‌شود
محمدعلی زلفی گل وزیر علوم گفت: ما می‌گوئیم که دانشگاه حرمت دارد. هر کسی که وارد دانشگاه می‌شود باید شئونات پوشش را رعایت کند. این موضوع را رسانه‌های بدخواه تبدیل می‌کنند به یک ضد فرهنگ. حتی در کشورهای پیشرفته نیز کسی با لباس لب دریا وارد دانشگاه نمی‌شود. آیا ما هر کسی را با هر پوششی در خانواده خود راه می‌دهیم؟ ما می‌گوئیم کلاس، استاد، دانشگاه حرمت دارد و باید حفظ شود و آنها می‌خواهند از آن سوءاستفاده کنند. شما به عنوان روابط عمومی‌ها می‌توانید نقش آفرین باشید.

روایت مربی جمالی از پناهندگی او
«سعیده عبدالمالکی» سرمربی اعزامی به مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی سال ۲۰۲۲ جوانان جهان با اشاره به پناهندگی «یکتا جمالی» گفت: این یک کار برنامه‌ریزی شده بود و حتی وسایل شخصی خودش را هم نتوانست ببرد. او گفت مسیر یکتا را هم مشخص کرده بودند و او از راه دریا فرار کرد تا پلیس ردی از او پیدا نکند .

اوکراین روس‌ها را در خارکیف تا مرز عقب راند
اوکراین می‌گوید نیرو‌های روسی را در منطقه خارکیف تا مرز عقب رانده و این نشانه موفقیت فزاینده نیرو‌های اوکراینی در شمال شرق کشور است. خارکیف دومین شهر بزرگ اوکراین است. این خبر چهار روز پس از آن اعلام می‌شود که سازمان اطلاعات بریتانیا اعلام کرد که نیرو‌های اوکراینی ضد حمله‌ای را علیه نیرو‌های «آسیب‌پذیر» روسیه در تلاش برای عقب راندن آن‌ها تا مرز آغاز کرده‌اند.

تهران امروز تعطیل است
معاون عمرانی استانداری تهران اظهار کرد: با توجه به تصمیم کمیته اضطرار آلودگی هوا کلیه مدارس، دانشگاه‌ها و ادارات استان تهران در روز سه شنبه به دلیل وضعیت ناسالم هوا تعطیل است.

نظرات بینندگان