arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۷۶۸۲۵
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۰ - ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱

بشار اسد: جنگ در خاورمیانه، اعتقادی و فکری است

تهران- ایرنا- بشار اسد رئیس جمهوری سوریه در دیدار یک هیأت پارلمانی موریتانی، با تأکید بر نقش ملت‌ها در حفظ ثبات منطقه، گفت: جنگ علیه منطقه، جنگ فکری و اعتقادی است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: بشار اسد رئیس جمهوری سوریه در دیدار یک هیأت پارلمانی موریتانی، با تأکید بر نقش ملت‌ها در حفظ ثبات منطقه، گفت: جنگ علیه منطقه، جنگ فکری و اعتقادی است.

خبرگزاری رسمی سوریه سانا می گوید که اعضای هیأت پارلمانی موریتانی به ریاست المصطفی صهیب رئیس کمیته دوستی پارلمانی موریتانی- سوریه سه شنبه با بشار اسد دیدار و گفت وگو کردند.

در این دیدار درباره تازه‌ترین تحولات کشورهای عربی و نقش اساسی ملت‌ها در ثبات منطقه از طریق حفظ هویت و پایبندی به آن، بحث و تبادل نظر شد.

رئیس جمهوری سوریه گفت: جنگ علیه این منطقه اساساً جنگ فکری و اعتقادی بوده و این جنگ از جنگ نظامی خطرناک‌تر و تأثیر آن بیشتر است.

بشار اسد ادامه داد: مردم موریتانی همیشه و در مراحل مختلف به هویت و وابستگی عربی پایبند بوده اند.

وی همچنین بر اهمیت سفرهای متقابل بین هیات‌های پارلمانی و مردمی بین دو کشور و بهره برداری از نتایج این سفرها و تبدیل آن به ایده‌ها و ساز وکارهای عملی برای نزدیک کردن بین ملت‌ها و تأمین منافع آنها تأکید کرد.

هیأت پارلمانی موریتانی نیز در این دیدار از مواضع سوریه و پایبندی آن به مسائل محوری عربی تقدیر و به جایگاه ویژه سوریه نزد همه ملت موریتانی اشاره کرد.

این هیأت پارلمانی بر تداوم حمایت ملت موریتانی از ملت سوریه در عرصه مبارزه با تروریسم تأکید کرد و افزود: جنگ تروریستی نه فقط ملت سوریه، بلکه همه ملت‌های پایبند به ماهیت عربی آنها را هدف قرار داده است.

نظرات بینندگان