arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۷۶۸۸۹
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۱۳ - ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱

شاخص کل بورس، امروز ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱

شاخص کل بورس اوراق بهادار در پایان معاملات بازار سهام، با ۱۱ هزار واحد کاهش بر روی عدد یک میلیون و ۵۹۴ هزار واحدی قرار گرفت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

صداو سیما: شاخص کل بورس اوراق بهادار در پایان معاملات بازار سهام، با ۱۱ هزار واحد کاهش بر روی عدد یک میلیون و ۵۹۴ هزار واحدی قرار گرفت.

امروز چهارشنبه ۲۸ اردیبهشت بازار سهام از همان ابتدا با فشار فروش کار خود را آغاز کرد به طوری که شاخص کل در پایان با ۱۱ هزار واحد کاهش بر روی عدد یک میلیون و ۵۹۴ هزار واحدی قرار گرفت و نتوانست جایگاه یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحدی را که پس از ۲۰ ماه روز گذشته رد کرده بود حفظ کند.

شاخص کل بر معیار هم وزن نیز با ۵ هزار و ۱۸۶ واحد افت روی عدد ۴۴۲ ایستاد.

امروز همچنین معامله گران ۹ میلیارد و ۱۲۱ میلیون برگ سهم و اوراق مالی بهادار را به ارزش ۵ هزار و ۸۱ میلیارد تومان خرید و فروش کردند.

نماد‌های شپنا، شبندر، شتران، شستا، تاپیکو و شبریز بیشترین تاثیر منفی بر کاهش شاخص کار ا داشتند و نماد کچاد به تنهایی با ۱۲۲۷ واحد رشد مانع از افت بیشتر شاخص کل شد.

نماد‌های اسیاتک، شپنا، خگستر، شستا، خساپا، پارس و خودرو با بیشترین حجم و ارزش معاملات و رد و بدل شدن میان سرمایه گذاران جزو پرتراکنش‌ترین نماد‌های بازار بودند.

گفته می‌شود بیشترین فشار فروش در گروه‌های پالایشی امروز بازار سهام مربوط به عملکرد شرکت ملی پخش و پالایش بعنوان متولی خرید محصولات پالایشگاه‌ها و فروش و صادرات آن است که به موقع اقدام به انتشار صورت‌های مالی و اعلام آن به پالایشی‌ها ننموده اند و قیمت نفت را در صورت‌های مالی خود بر مبنای قیمت‌های قبلی (حدود ۷۰ دلار) محاسبه کرده اند و همین موضع موجب شده شرکت‌ها نخست در گزارش حسابرسی نشده سود خود را کم اعلام کنند و بعد در گزارش حسابرسی شده، براساس نرخ‌های صادراتی سود رو بالا برده که این موضوع می‌تواند تخلف باشد.

نظرات بینندگان