arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۷۶۹۹۹
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۰۸ - ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱

صبحانه خبری، ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱؛ از واریز یارانه به حساب برخی مدیران ارشد نظام تا مانور ارتش اسرائیل برای حملهٔ به ایران با مشارکت آمریکا

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

آخرین آمار کرونا در ایران
بنابر اعلام وزارت بهداشت طی شبانه روز گذشته ۲۸۸ نفر به کرونا مبتلا شدند و هشت نفر نیز به دلیل ابتلا به این بیماری جان خود را از دست دادند.

گروگانگیری در ایلام با ۵ کشته
یکی از کرارمندان تعلیق شده سازمان اموال و املاک بنیاد مستضعفان ایلام با کلاشینکف و نارنجک وارد این اداره شده و ضمن گروگانگیری و قتل چهار همکار خود، در نهایت خودکشی کرد.

دومین توله‌یوز «ایران» هم تلف شد
حسن اکبری معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست از تلف شدن دومین توله یوز آسیایی به دنیا آمده در مرکز تکثیر یوز آسیایی خبر داد. او علت اصلی مرگ دومین توله ایران را شیر بی‌کیفیت عنوان کرد و گفت: تمامی شیر‌ها به دلیل مسائل تحریم‌ها مستقیماً قابل خرید نیست و همین‌ها باعث شد توله دوم را از دست دهیم. اکبری با بیان اینکه توله سوم متأثر از شیر آسیب‌دیده و الان وضعیت بهتری دارد و تحت درمان است و امیدواریم زنده بماند، گفت: یوزپلنگ گونه خاصی است و دانش آن را نداریم .

واریز یارانه به حساب برخی مدیران ارشد نظام
رحیم زارع عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، گفت: سامانه رفاه ایرانیان با گذشت ۱۰ سال از هدفمندی یارانه‌ها هنوز ناقص است، مثلا عده‌ای یارانه حقشان بوده و پرداخت نشده و عده‌ای مانند برخی نمایندگان مجلس یا برخی مدیران ارشد نظام یارانه به حساب‌شان پرداخت شده است. این نشان می‌دهد که بانک اطلاعاتی سامانه رفاه ایرانیان هنوز ناقص است و نیاز دارد که کامل و به‌روز شود.

واکنش سازمان منابع طبیعی به ادعای ترکیه
سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور اظهارات اخیر ترکیه درباره این که منشا بخشی از طوفان‌های گرد و غبار ایران از ناحیه صحرای آفریقا است را قویا رد کرد. رضا بیانی مشاور این سازمان گفت: پایش‌ها و بررسی‌های روزانه ما از طریق تصاویر ماهواره‌ای مدیس نشان می‌دهد منشا گرد و غباری که ۷ آوریل به سمت ایران آمد از ناحیه کانون گرد و غبار غرب موصل و از جنوب ترکیه در مرز با عراق است و این تصاویر را ثبت و آرشیو کرده‌ایم.

مانور ارتش اسرائیل برای حملهٔ به ایران با مشارکت آمریکا
تلویزیون دولتی کان اسرائیل «KAN» گزارش داد که مذاکرات هسته‌ای با دولت تهران در وین به بن بست رسیده و ارتش اسرائیل تدارکات خود را برای ضربه زدن به ایران تشدید کرده است. همچنین بر اساس گزارش کانال ۱۳ اسرائیل، هواپیماهای سوخت‌رسان آمریکا هم در این رزمایش حضور خواهند داشت.

رهبر معظم انقلاب: تلاش برای افزایش نسل، از ضروری‌ترین فرائض مسئولان و مردم است
رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی با تشکر از فعالان دلسوز حوزه جمعیت، تلاش برای افزایش نسل و جوان شدن نیروی انسانی کشور و چاره‌جوئی برای نجات کشور از آینده‌ی هولناک پیری جمعیت را سیاستی حیاتی و از ضروری‌ترین فرائض دانستند.

واکنش وزیر نفت به «تلاش روسیه برای کاهش فروش نفت ایران»
جواد اوجی وزیر نفت با تأکید بر اینکه بازارهای جدیدی برای فروش نفت شناسایی شده است، تصریح کرد: ایران مشتری‌های خود را در بازار نفت دارد و روند فروش نفت به قیمت خوب، با قوت ادامه می‌یابد. او گفت: روسیه تخفیف‌های زیادی‌ برای خریداران‌ نفت در نظر گرفته اما با توجه به تحریم‌هایی که از طرف غربی‌ها اعمال شده است، پیدا کردن مشتری برای روس ها زمان می‌برد.

رئیس قوه قضاییه: وقتی متهم را در اختیار ضابط قرار می‌دهیم، هر اتفاقی رخ دهد، مسئولیت با قاضی پرونده است
رئیس قوه قضائیه با اشاره به موضوع نظارت دادستان‌ها بر کار ضابطین گفت: باید توجه داشت که وقتی متهمی را چه در مسائل امنیتی و چه غیرامنیتی در اختیار ضابط قرار می‌دهیم، مسئولیت این امر با قاضی پرونده است لذا نظارت مستمر بر کار ضابط از ناحیه مسئولین ذیربط قضایی در دادسرا ضرورت دارد.

وزیر ارتباطات: کُندی سرعت اینترنت را تکذیب می‌کنم
عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی درباره کُندی سرعت اینترنت گفت: آن را تکذیب می‌کنم و به‌اندازه نیاز کشور پهنای باند تأمین شده است. مشکلی در زمینه اینترنت وجود ندارد.

مجلس بنای ورود به لوایح CFT و پالرمو را ندارد
غلام رضا شریعتی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس درباره سرنوشت لوایح CFT و پالرمو تاکید کرد: «این کار به مجمع سپرده شده و از گردن مجلس خارج شده است. در مجمع هم همکاران ما و سران قوا حضور دارند که فعلا کار در آنجا دارد بررسی می‌شود. آنقدری که اطلاع دارم، بنای مجلس ورود به این کار نیست چرا که توافق شده است که مجمع در این باره اظهار نظر کند.» 

علم‌الهدی: باید با بی حجابی مقابله کرد حتی اگر همه با ما دشمن شوند
علم‌الهدی امام جمعه مشهد گفت: «امروز جریان ناهنجاری بی‌حجابی در مسیر ریشه‌کن کردن اسلام قرار گرفته که اساس دین را از بین ببرد و متاسفانه عناصر تبلیغی چنان که باید با این جریان ناهنجاری مبارزه نمی‌کنند در حالی که طبق آیات قرآن باید جوّشکن بود و با جریان ضد دین و مروج منکرات شرعی مقابله کرد حتی اگر همه با ما دشمن شوند.»

دلیل حذف فردوسی پور
خبرگزاری فارس نوشت: برنامه نود هم طبق ساختار صداوسیما یک برنامه ورزشی بود. زمانی که این برنامه با مجری‌گری فردوسی‌پور از چارچوب یک برنامه ورزشی خارج می‌شد و در ساحت سیاسی یا اجتماعی ورود می‌کرد به این معنا بود که این برنامه از اهداف اصلی خود دور می‌شد و در مسیری خارج از رسالت خود گام بر می‌داشت. ایام مذاکرات برجام را به یاد بیاورید. فردوسی‌پور با محمدجواد ظریف مصاحبه اختصاصی انجام داد و تلاش کرد این مصاحبه از صداوسیما پخش شود. یا زمانی که پلاسکو فروریخت، بخشی از برنامه نود را به این ماجرا اختصاص داد و درباره این موضوع گفتگو کرد.

افشاگری یک نماینده از یک تبصره در طرح شفافیت مجلس
ایزدخواه، نماینده مجلس در صفحه شخصی خود با اعلام تبصره‌ای از طرح شفافیت قوای سه گانه نوشت: همین یک تبصره کافی است تا ایده شفافیت آرای نمایندگان، از خاصیت افتاده و زمین بماند. بدین ترتیب، اغلب مصوبات مجلس شامل شفافیت آرای نمایندگان نخواهد شد! تبصره- درجهت استقلال کارشناسی، آرای ماخوذه از نمایندگان مجلس درخصوص مصوباتی که جنبه صنفی و منطقه ای دارد، از شمول این ماده خارج است.

 

 

 

نظرات بینندگان