arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۷۷۱۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۱۰ - ۰۵ تير ۱۳۹۱

تبریک اوباما به محمد مرسی/گفتگوی تلفنی رئیس جمهور آمریکا با شفیق

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس جمهور آمریکا شب گذشته پیروزی محمد مرسی در انتخابات ریاست جمهوری مصر را تبریک گفت و تلفنی با احمد شفیق نامزد شکست خورده در انتخابات این کشور گفتگو کرد.

به گزارش مهر به نقل از آسوشیتد پرس، باراک اوباما پیروزی محمد مرسی نامزد اخوان المسلمین در انتخابات ریاست جمهوری مصر را به شخص وی و مردم مصر تبریک گفت.

وی در بیانیه ای اعلام کرد: ما امیدواریم با محمد مرسی رئیس جمهور منتخب مصر و دولتی که وی تشکیل خواهد داد بر اساس احترام متقابل و منافع مشترک همکاری داشته باشیم.

رئیس جمهور آمریکا افزود: ما بر این باوریم بسیار حائز اهمیت است که محمد مرسی در این وقت تاریخی اقدامات مهمی را برای تقویت وحدت ملی اتخاذ کند.

در ادامه بیانیه آمده است: ما به اهمیت پایبندی دولت جدید مصر به قوانین بین المللی و احترام به حقوق تمامی شهروندان مصری از جمله زنان و اقلیت های دینی همچون قبطی ها ایمان داریم.

رئیس جمهور آمریکا در پایان بر مشروعیت محمد مرسی رئیس جمهور منتخب مصر و دولت جدید این کشور تاکید کرد.

در همین راستا الیوم السابع نیز گزارش داد باراک اوباما شب گذشته با احمد شفیق نامزد شکست خورده در انتخابات ریاست جمهوری مصر تلفنی گفتگو کرد.

رئیس جمهور آمریکا در این گفتگوی تلفنی احمد شفیق را به حمایت از روند دموکراسی و اتحاد ملت مصر تشویق کرد. وی همچنین از اهتمام واشنگتن برای همکاری با محمد مرسی و تمامی گروه های سیاسی مصر در راستای توسعه منافع مشترک مصر و آمریکا خبر داد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حسين
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۵
0
0
ديروز تو خبرها خوندم : پيام دستگاه ديپلماسي كشور به محمد مرسي به مناسبت پيروزي در انتخابات .
نظرات بینندگان