arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۷۷۳۰۹
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۲ - ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱

شانگهای پایان قرنطینه را لغو خواهد کرد؟

شانگهای روز جمعه اولین موارد جدید بیماری کووید ۱۹ در خارج از مناطق قرنطینه را طی پنج روز اعلام کرد که باعث محدودیت‌های سخت‌تر و آزمایش‌های گسترده در یک منطقه شد اما برنامه‌هایی برای پایان‌ دادن به قرنطینه طولانی‌مدت در سطح شهر در تاریخ اول ژوئن نیز منتشر شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا : شانگهای روز جمعه اولین موارد جدید بیماری کووید ۱۹ در خارج از مناطق قرنطینه را طی پنج روز اعلام کرد که باعث محدودیت‌های سخت‌تر و آزمایش‌های گسترده در یک منطقه شد اما برنامه‌هایی برای پایان‌ دادن به قرنطینه طولانی‌مدت در سطح شهر در تاریخ اول ژوئن نیز منتشر شد.

به نقل از رویترز، سه مورد جدید در یک خانواده در منطقه کینگپو پیدا شد و مقامات گفتند همه آن‌ها سه دوز واکسن را تزریق کرده بودند و عفونت آنان طی آزمایش‌های منظم کشف شد.

طبق گفته مسئولان این سه نفر در ۱۴ روز گذشته شهر منطقه خود را ترک نکرده بودند اما حداقل به چهار مکان از جمله سوپرمارکت رفته بودند. به همین جهت بیش از ۲۰۰ هزار نفر در این منطقه مجددا آزمایش شده بودند و همه نتایج منفی بود.

ژانگ یان در کینگپو و در یک کنفرانس خبری آنلاین گفت: منطقه ما اقدامات دقیق پیشگیری و کنترل را دنبال خواهد کرد و در اسرع وقت به پاکسازی پویا دست خواهد یافت.

سایر مقامات نیز گفتند مراحل بازگشایی تدریجی شانگهای در حال انجام است و پارک‌های حومه شهر از یکشنبه فعال می‌شود. در صورت داشتن شرایط خاص پارک‌های دیگر می‌تواند از ژوئن فعال شود اما امکانات تفریحی در پارک‌ها تعطیل می‌ماند.

شانگهای در روزهای اخیر به افراد بیشتری اجازه داده خانه‌های خود را ترک کنند و بسیاری از مجتمع‌های مسکونی تعداد محدودی مجوز برای پیاده‌روی کوتاه یا رفتن به سوپرمارکت را صادر می‌کنند. با این حال اکثر مردم در خانه ماندند و برای خرید و جیره دولتی خود به برنامه‌های تحویل کالا تکیه کردند.

تعطیلی تقریبا کامل شانگهای و اقدامات سختگیرانه در سایر شهرها نتیجه یک سیاست ملی «کووید صفر» برای پایان‌ دادن به همه شیوع‌ها برخلاف از سرگیری زندگی عادی در بقیه جهان به محض وقوع است.

پکن که ۲۲ میلیون نفر در آن زندگی می‌کنند، ۶۲ مورد ابتلای جدید به کووید را برای ۱۹ مه گزارش کرده که نسبت به روز گذشته ۵۵ مورد افزایش داشته است. پایتخت چین از اواخر آوریل با وجود محدودیت‌های قابل‌ توجه در رفت‌وآمد برای پایان‌دادن به شیوع بیماری تلاش کرده است.

نظرات بینندگان