arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۷۷۳۲
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۶ - ۰۵ تير ۱۳۹۱

باهنر: حقوق‌ها تا اطلاع ثانوي افزايش پيدا نكند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نايب رييس مجلس شوراي اسلامي معتقد است كه سطح عمومي قيمت‌ها از بيكاري سبقت گرفته است و به نقطه جوش نزديك شده است.

به گزارش ايسنا، محمدرضا باهنر در نشست مشترك نمايندگان مجلس شوراي اسلامي با اعضاي شوراي عالي و هيات مديره‌هاي سازمان نظام پرستاري، افزود: مردم ما دو مطالبه عمومي بسيار بزرگ دارند كه عبارت است از وضعيت اشتغال و سطح عمومي قيمت‌ها.

وي اظهار كرد: البته در زمينه افزايش سطح عمومي قيمت‌ها دنبال مقصر نمي‌گردم، اما يكي از عوامل اصلي آن رشد نقدينگي است و مردم براي جبراني گراني‌ها خواستار افزايش حقوق خود هستند، نخستين دارويي كه براي رفع اين مشكل تجويز مي‌شود اين است كه حقوق‌ها تا اطلاع ثانوي افزايش پيدا نكند، اين در حالي است كه برخي از مسئولان اظهار مي‌كنند كه 100 هزار تومان به دستمزد كاركنان تامين اجتماعي افزوده شده است، اما اين افزايش قيمت به صورت گراني نمود پيدا خواهد كرد.

نايب رييس مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه يكي از دغدغه‌هاي اساسي نمايندگان مجلس نهم، تلاش عاقلانه و عادلانه براي حل مشكل سلامت در كشور است، اظهار كرد: بهداشت و درمان موضوعي است كه هم امكانات لازم و هم بودجه براي پرداختن به آن را داريم، اين در حالي است كه در حال حاضر بسياري از هزينه‌هاي درماني به خانواده‌ها تحميل مي شود و اگر يك بيمار سرطاني در خانواده‌اي زندگي كند، وضعيت اقتصادي خانواده دچار اختلال مي‌شود.

باهنر درباره تلاش‌هاي صورت گرفته براي حل اين مشكل، گفت: قدم اول در اين راه را در قانون هدفمندسازي يارانه‌ها برداشته‌ايم و در تلاش هستيم كه در بيمارستان‌هاي دولتي مردم به رايگان درمان شوند، البته اجرايي كردن آن مشكل است و امكان دارد باعث افزايش زير ميزي در بخش خصوصي شود، البته ما در تلاش هستيم در دو سه مرحله درمان بيماران در بخش دولتي مجاني شود.

نايب رييس مجلس شوراي اسلامي در ادامه اظهار كرد: مقام معظم رهبري فرموده‌اند كه مردم بايد به جز رنج بيماري دغدغه‌ ديگري نداشته باشند، تحقق اين امر امكان‌پذير است اما لازم است كه همه مردم از جمله پرستاران كمك كنند و سيستم ارجاع به خوبي انجام شود، اگر اين كارها عملياتي شود، مي‌توانيم باعث آرامش فيزيكي و رواني مردم شويم.

وي تاكيد كرد: مجلس نهم آماده هر گونه سرمايه‌گذاري در زمينه بهداشت و درمان است، چرا كه امنيت و سلامت دو مطالبه بزرگ مردم هستند كه مهجور باقي مانده‌اند.

باهنر تاكيد كرد: قصد خصوصي‌سازي سلامت را نداريم ولي مي‌توانيم خدمات را به گونه‌اي مناسب از بخش خصوصي خريداري كنيم.

نايب رييس مجلس شوراي اسلامي تصريح كرد: سلامت كالايي بدون كشش است و بيمار براي درمان حاضر است هر قيمتي را بپردازد، در اين شرايط حاكميت وظيفه دارد تا شرايطي فراهم كند تا مردم قيمتي را كه لازم است بپردازند.

وي در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود اظهار كرد: متاسفانه در مجلس با نوعي پارادوكس مواجه هستيم به گونه‌اي كه تعداد زيادي از نمايندگان بيشتر به حرف مردم گوش مي‌كنند و وقت خود را براي حل مشكلات آنان كمتر صرف مي‌كنند، اين در حالي است كه بعضي ديگر از نمايندگان آنقدر در مسايل ملي غرق مي‌شوند كه از مشكلات مردم غفلت مي‌كنند. در اين شرايط لازم است تعادلي بين گوش دادن به حرف مردم و تعامل و گفت‌وگو در مجلس به وجود آيد.

باهنر تاكيد كرد: لازم است نمايندگان مجلس به جوانب مختلف يك موضوع توجه كنند چون اگر تنها به جنبه‌اي از يك موضوع توجه شود، در نهايت سودي عايد كشور نمي‌شود.

نايب رييس مجلس شوراي اسلامي با اشاره به كمبود پرستار در كشور، اظهار كرد: اگر قصد فشار آوردن براي تامين نيروي پرستار را داشته باشيم، ظرف پنج سال آينده آنقدر تعداد پرستاران آموزش ديده زياد مي‌شود كه مجبور مي‌شويم آنان را مانند پزشكان عمومي صادر كنيم، چرا كه در حال حاضر بايد در به در براي پيدا كردن شغل براي پزشكان عمومي بگرديم.

باهنر در پايان گفت: زماني كه با صاحبان شغل‌هاي مختلف صحبت مي‌كنيم ممكن است به اين نتيجه برسيم كه تك‌تك شغل‌ها سخت و زيان‌آور هستند، اما ما مجبور هستيم دسته‌اي از شغل‌ها را سخت و زيان‌آور تعريف كنيم، از سوي ديگر لازم است براي تعامل بيشتر با گروه‌هايي مانند پرستاران با نمايندگان سازمان‌ها و تشكل‌هاي مردمي تعامل داشته باشيم تا بتوانيم به نتايج بهتري دست يابيم.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
hadi
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۵
0
10
شما تورم 50 درصدی رو کنترل کن ما اضافه حقوق نمی خوایم الان با این اوضاع حقوق کارمند ها 40 درصد کم شده نسبت به پارسال
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۵
0
13
چطوره مردم را بکشیم، دیگه مشکل ها اساسی حل میشود!!!!!!!!
عزیز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۵
0
10
آقای نایب رییس خودشان حقوق آنچنانی میگیرند وخبر ازحقوق بگیر بد بخت ندارند معلوم است سیر از گرسنه خبرندارد
فاتح
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۵
0
11
آقای باهنر خدا عاقبتتو بخیر کنه نمی تونید مسئله رو حل کنید صورت مسئله رو پاک می کنید مردم کجا دارند مرغ کیلویی 7000 هزار تومانی را بخرند چون خودتون دارید فکر می کنید مردم دارند .همین اندک هم میدید ندید کاری کنید خدا رو خوش بیاد.
ناشناس
|
United States
|
۲۰:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۵
0
12
آقای نماینده هر چیزی که به مردم میفروشید چند برابر قیمت جهانیش است از مرغ تا ماشین و... ولی حقوق پایه که باید به مردم پرداخت کنید چند دهم کشورهای همسایه است ظلم اینه که من به عنوان یک جون با حقوق 400000تومن معادل 200دلار باید مرغ بخرم کیلوئی 7000تومن معادل 3.5دلار اونوقت در کشورهای دیگه مردم با حقوق بالای 1500دلار مرغ میخرند کیلوی 1دلار
نظرات بینندگان