arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۷۷۴۲
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۱۶ - ۰۵ تير ۱۳۹۱

پل کابلی برج میلاد افتتاح شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
با حضور شهردار تهران پل کابلی برج میلاد، سومین پل معلق در تهران و سازه برتر فولاد کشور در سال ۹۰ به بهره‌برداری رسید.

به گزارش فارس، محمدباقر قالیباف در حاشیه افتتاح و بهره‌برداری از پل کابلی برج میلاد ضمن تبریک اعیاد شعبانیه اظهار داشت: در این ماه توفیق پیدا کردیم یکی از پل‌های خوب کشور را افتتاح کنیم.

وی ادامه داد: این پل در سال ۹۰ به عنوان سازه برتر کشور معرفی شده است.

وی با بیان اینکه زیبایی در سازه‌های عمرانی باید همیشه مورد تاکید باشد گفت: مردم در شهر در حال گذر هستند دیدن یک پل خشک و بی‌روح و بتنی خوب نیست لذا باید طراحی،‌معماری و زیبایی‌های آن نیز در نر گرفت.

وی ضمن تشکر از تمام مدیران و دست‌آندرکاران اظهار داشت: شهروندان هنگامی که می‌خواهند از این پل عبور کنند باید شاهد فضایی زیبا در حاشیه برج میلاد باشند.

پل دسترسی غربی برج میلاد در بخش غربی مجموع برج میلاد بر روی بزرگراه شیخ فضل‌الله نوری واقع شده است. این پل با برقراری ارتباطی شرق به غرب و غرب به شرق بزرگراه همت با مجموعه برج میلاد دسترسی شهروندان به برج میلاد و کاربرهای جنبی این مجموعه همچون مرکز همایش بین‌المللی را تسهیل می‌کند.

این پل دارای ۱۱۴ متر طول به صورت عرشه فلزی و با استفاده از قطعات پیش ساخته شده که ۲۰۰ متر از طول آن به صورت پل‌های دسترسی و با استفاده از عرشه بتنی ساخته شده است.

در ادامه این مراسم مختاری مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهر تهران در جمع خبرنگاران گفت: فضای سبز حاشیه برج میلاد تا یک سال دیگر به بهره‌برداری می رسد.
نظرات بینندگان