arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۷۷۴۳۳
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۵ - ۰۱ خرداد ۱۴۰۱

صبحانه خبری، ۱ خرداد ۱۴۰۱؛ از خبر رئیسی درباره تصمیم‌های سخت تا توضیح وزارت خارجه درباره کلمه «سازش» در دیدار امیر قطر با رهبری

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

آخرین آمار کرونا در ایران
طبق اعلام وزارت بهداشت، در شبانه‌روز گذشته بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، ۱۵۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و ۲۸ نفر از آن‌ها بستری شدند. بر این اساس مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷ میلیون و ۲۲۹ هزار و ۷۴۱ نفر رسید. همچنین ۹ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۴۱ هزار و ۲۷۱ نفر رسید.

وعده عراق برای پرداخت بدهی ایران
«عادل کریم» وزیر برق عراق، امروز (شنبه)، در کنفرانسی مطبوعاتی اظهار داشت: با دولت بر سر پرداخت بدهی‌های طرف ایرانی توافق کردیم. من به ایران سفر کردم و با وزیر نفت ایران توافق کردیم که بدهی‌ها پیش از پایان این ماه (ماه جاری میلادی) پرداخت شود.

پناهندگی شناگر ایرانی در انگلیس
مجید هاشملو مدیر اداره ورزش و جوانان شهرستان شهریار با بیان اینکه مربی دو تابعیتی، بالسینی شناگر ما را تشویق به مهاجرت می کرد،گفت: متین بالسینی که از ۶ ماه پیش برای ادامه تحصیل راهی انگلیس شده بود، اعلام پناهندگی کرده است.

سرپیچی مجریان زن از دستور طالبان
زنان مجری شبکه‌های تلویزیونی افغانستان روز شنبه با سرپیچی از فرمان طالبان مبنی بر لزوم پوشاندن چهره‌هایشان با صورت باز در برابر دوربین ظاهر شدند.مجریان زن شبکه‌های یک، طلوع‌نیوز، شمشاد از جمله مجریانی بودند که روز شنبه بدون پوشاندن چهره‌هایشان در برابر دوربین حضور پیدا کردند.

بازگشت مرتضی عقیلی به سینمای ایران پس از ۴ دهه
«کویت پنجاه پنجاه» نام فیلمنامه تازه‌ای است که مرتضی عقیلی خودش آن را نوشته و قرار است کارگردانی کند. عقیلی به تازگی در تئاتر «فلزات چکشخوار» به نویسندگی و کارگردانی آرش سنجابی ایفای نقش داشت.«کویت پنجاه پنجاه» رویکردی تازه به مشکلات جوانان و دردهای آنان در جامعه در حال گذار ایران دارد، ضمن اینکه از مایه‌های ملودرام نیز بهره برده است.

دومین شهر دریایی متحرک سپاه
فارس نوشت: انتشار عکسی از شناور لجستیکی درحال ساخت شهید مهدوی در روزهای اخیر نشان دهنده آن است که این شهر دریایی متحرک به روزهای پایانی ساخت خود نزدیک می‌شود.

خبر رئیسی درباره تصمیم‌های سخت
ابراهیم رئیسی رئیس جمهور با بیان این‌که قرار است در کشور تصمیم‌های سختی بگیریم، گفت: شاید برخی موافق نباشند اما این نگاه نقادانه ما را به افق روشنی که پیش‌روی اقتصاد است رهنمود می‌کند. در همین حال علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت با رد خبر افزایش قیمت بنزین، گفت: منظور امروز رئیس جمهور از گرفتن تصمیمات سخت اقتصادی، خصوصی سازی و مبارزه با رانت خواران بود نه افزایش قیمت بنزین یا دیگر حامل‌های انرژی. 

صحبت بورل با امیرعبداللهیان
جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در توئیتی نوشت: جهت طرح مسائل دو جانبه فوری و همچنین گام‌های بعدی جهت احیای برجام با امیرعبداللهیان صحبت کردم. مهم است که کار را ادامه دهیم. وی افزود: هر چه بیشتر منتظر بمانیم، نتیجه پیدا کردن مذاکرات سخت‌تر می‌شود.

رئیسی دوشنبه به عمان می‌رود
رئیس جمهور به دعوت رسمی «هیثم بن طارق آل سعید» سلطان عمان و در صدر هیاتی بلندپایه، به این کشور سفر می‌کند. سفر رئیس جمهور به مسقط، اولین سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور در دوره سلطان جدید عمان و پنجمین سفر خارجی رئیس جمهور در ۹ ماه فعالیت دولت سیزدهم است.

قیمت کالاهای یارانه‌ای ایران در افغانستان دو برابر شد
فروشندگان موادغذایی در افغانستان می‌گویند افزایش قیمت موادغذایی در کشور ایران تاثیر مستقیمی بر بازارهای این کشور گذاشته و کالاهایی که از ایران وارد می‌شوند در بازار هرات و شهرهای دیگر با دو برابر قیمت به‌فروش می‌رسند.

قطر: ورود نفت ایران موجب ثبات بازار می‌شود
محمد بن عبدالرحمن آل ثانی معاون نخست وزیر و وزیر خارجه قطر در گفتگو با روزنامه آلمانی هندلزبلات گفت که پمپاژ مقادیر اضافی نفت ایران به بازار‌ها به ثبات کمک می‌کند و قیمت نفت خام را کاهش خواهد داد.

توضیح وزارت خارجه درباره کلمه «سازش» در دیدار امیر قطر با رهبری
عصر روز گذشته با ارجاع به یک خبر شبکه الجزیره درباره دیدار اخیر امیر قطر با رهبر معظم انقلاب، این ترجمه از خبر مذکور دست به دست می‌شد که وزیر خارجه قطر گفته رهبری ایران به هیات قطری اعلام کرده که "آماده سازش درباره پرونده ایران است". سخنگوی وزارت خارجه درباره خبر منتشره در الجزیره گفت که رهبر معظم انقلاب هیچ سخنی از سازش در بحث توافق احیای برجام به میان نیاورده اند بلکه به امیر قطر فرمودند ما همیشه گفته‌ایم که مذاکرات باید نتیجه‌دار باشد نه وقت تلف کردن.

 

نظرات بینندگان