arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۷۷۵۷۵
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۱۹ - ۰۱ خرداد ۱۴۰۱

مقام ارشد روسیه: با توجه به تحریم‌های غرب به دنبال کریدور‌های لجستیکی از ایران هستیم

وزیر حمل و نقل روسیه گفت که با توجه به تحریم‌های غرب، روسیه در پی حمل و نقل کالا از مسیر ایران و برخی کشور‌های دوست دیگر است. روزنامه دیلی میل نوشت، روسیه همچنین ارسال کالا‌های زمینی از طریق جمهوری آذربایجان و «دریای خزر» به ایران به عنوان مسیر‌های جایگزین را بررسی کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: یک مقام ارشد دولت روسیه گفت که با توجه به تحریم‌های غرب، روسیه در پی حمل و نقل کالا از مسیر ایران و برخی کشورهای دوست دیگر است.

وزیر حمل و نقل روسیه گفت که مسکو به دنبال کریدورهای لجستیکی جدید بین هند، ایران، افغانستان و جمهوری آذربایجان است.

به نوشته شماره یکشنبه روزنامه «دیلی میل»، «ویتالی ساولی‌ف» وزیر حمل و نقل روسیه به خبرگزاری «اینترفکس» گفت، تحریم‌های غرب مسکو را مجبور می‌کند به دنبال «کریدورهای لجستیکی جدید» مانند کریدور حمل ‌ونقل بین‌المللی شمال-جنوب که بین هند، ایران، افغانستان، جمهوری آذربایجان، روسیه، آسیای مرکزی و اروپا قرار دارد، باشد.

روزنامه دیلی میل نوشت، روسیه همچنین ارسال کالاهای زمینی از طریق جمهوری آذربایجان و «دریای خزر» به ایران به عنوان مسیرهای جایگزین را بررسی کرده است.

وزیر حمل و نقل روسیه چندی قبل نیز با اشاره به توقیف شماری از هواپیماهای غیر نظامی روسیه در کشورهای خارجی به واسطه تحریم‌های غرب گفت که از تجربیات ایران در این زمینه استفاده می‌کند. وزیر حمل و نقل روسیه با اشاره به توقیف حدود ۸۰ فروند هواپیمای این کشور در خارج به واسطه تحریم‌ها گفت که از تجربیات ایران در این زمینه استفاده می‌کند.

ساولیف با اشاره به تداوم پروازها و تامین قطعات یدکی هواپیما افزود: «مسئولان روس با تکیه بر تجربیات ایران که سال‌ها در تحریم بوده، به دنبال راه حلی برای این موضوع هستند.»

«دیمیتری میدویدیف»، معاون دبیر شورای امنیت ملی روسیه به تازگی با بیان اینکه تحریم‌ها علیه کشورش ممکن است تا چند دهه دوام داشته باشد گفت مسکو باید به منابع داخلی خودش تکیه کند.

میدویدیف تصریح کرد که «عملیات نظامی ویژه روسیه» در اوکراین دلیل کشورهای غربی برای تحریم روسیه نیست.

او گفت: «ما به خوبی می‌دانیم تحریم‌هایی که اعمال شده‌اند احتمالاً برای مدت بسیار طولانی پابرجا خواهند بود و این تحریم‌ها ارتباطی هم با عملیات ویژه روسیه در اوکراین ندارند.»

معاون دبیر شورای امنیت ملی روسیه در ادامه گفت: «پرواضح است که این تحریم‌ها برای مدت طولانی ادامه خواهند داشت، همان‌طور که در گذشته، از جمله در دوران شوروی هم همین‌طور بود. به عبارت دیگر، برای چندین دهه تحریم‌ها ادامه داشتند.»

روسیه از پنجم اسفند گذشته (۲۴ فوریه) دستور حمله نظامی به اوکراین را صادر کرد. این تحول چند روز بعد از آن رخ داد که مسکو رسماً استقلال جمهوری‌های «دونتسک» و «لوهانسک» در شرق اوکراین را به رسمیت شناخت. «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه هدف از عملیات نظامی کشورش را «غیرنظامی کردن اوکراین» و «نازی‌زدایی» از این کشور اعلام کرد.

روسیه همچنین اعلام کرده اوکراین به تعهداتش ذیل توافقات مینسک که در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ برای حل مناقشه‌های موجود میان جدایی‌خواهان و کی‌یف حاصل شده بود عمل نکرده است.

نظرات بینندگان