arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۷۷۶۰۹
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۰۸ - ۰۲ خرداد ۱۴۰۱

صبحانه خبری، ۲ خرداد ۱۴۰۱؛ از ترور یک سرهنگ سپاه در تهران تا قطع یارانه شش میلیون نفر

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

ترور یک سرهنگ سپاه در تهران
روابط عمومی کل سپاه در اطلاعیه‌ای، از شهادت مدافع سرافرازحرم، سرهنگ پاسدار صیاد خدایی در اقدام تروریستی ضد انقلاب و عوامل وابسته به استکبار جهانی خبر داد. این اطلاعیه با تبریک و تسلیت شهادت این مدافع سرافراز حرم به خانواده معظم وی، تاکید کرده است: اقدام لازم برای شناسایی و دستگیری ضارب یا ضاربین، پیش‌بینی و در حال انجام است.

اظهارات عجیب عیسی کلانتری در حمایت از پتروشیمی میانکاله
عیسی کلانتری در حمایت از پتروشیمی میانکاله گفت: محیط زیست و توسعه از هم جدا نیستند، شما نه می‌توانی جلوی توسعه را به بهانه حفظ محیط زیست بگیری و نه می‌توانی اجازه دهی توسعه، محیط زیست را فدا کند. پتروشیمی که سالانه درآمد یک‌میلیارد دلاری دارد مهم‌تر است یا اینکه در ۹۰ هکتار زمین دو تن علوفه در هکتار تولید شود و ۱۵ تن گوشت دام بدهد که ۶۰ هزار دلار ارزش دارد؟ منطق اقتصادی و توسعه چه می‌گوید؟

واردات آیفون ممنوع شد
گزارش‌ها حاکی از این است که تلفن‌های همراه با برند اپل در گروه کالایی ۲۷ قرار گرفتند که امکان ثبت سفارش آن وجود ندارد. گروه ۲۷، گروه کالاهای لوکس و غیرضروری است که امکان تأمین ارز برای آنها وجود ندارد.

اعلام آمادگی اولین رقیب قالیباف
ولی اسماعیلی سخنگوی فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس گفت: الیاس نادران به صورت رسمی و طی نامه‌ای برای انتخابات ریاست مجلس اعلام کاندیداتوری کرد. محمدباقر قالیباف هم برای حضور در انتخابات ریاست مجلس اعلام آمادگی کرده است.

آغاز اصلاح وضعیت حجاب کارمندان
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور گفت: ستاد امر به معروف و نهی از منکر اصلاح وضعیت پوشش و حجاب را از کارمندان دستگاه‌های دولتی و حاکمیتی آغاز کرده است. سید محمد صالح هاشمی گلپایگانی گفت: ستاد امر به معروف و نهی از منکر طرح جامعی برای کنترل بدحجابی در ۱۱ عرصه و با رویکرد اجرایی و فرهنگی تدوین کرده است که عرصه اول آن با ابلاغ شاخص‌های حجاب به ۱۲۰ دستگاه دولتی و حاکمیتی وارد فاز اجرایی و عملیاتی شده است.

قطع یارانه شش میلیون نفر
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن اشاره به اینکه از حدود ۵ میلیون و ۹۰۰ هزار نفری که یارانه آن ها قطع شده، چهار میلیون و ۵۰۰ هزار نفر درخواست بازنگری اطلاعات خود را ثبت کرده اند، گفت: یارانه برخی افراد به علت شفاف نبودن شناسنامه اقتصادی قطع شده و برخی افراد کارپرداز شرکت‌ها هستند یا صندوق قرض الحسنه خانوادگی دارند و به همین یارانه آن‌ها قطع شده.

مجریان زن افغانستان مجبور به پوشان صورت شدند
مجریان زن تلویزیون‌های افغانستان، یک روز پس از سرپیچی از دستور طالبان روز یکشنبه صورت‌های خود را در برابر دوربین پوشاندند. این در حالی است که آن‌ها از پوشیدن پوشیه/ برقع خودداری کردند. سونیا نیازی، یکی از مجریان طلوع نیوز به خبرگزاری فرانسه گفت: «ما در برابر برقع مقاومت و مخالفت کردیم. با این حال طالبان به طلوع‌نیوز فشار آرود و به آن‌ها گفت مجریان زنی که بدون پوشاندن صورت برنامه اجرا کنند، باید شغلشان را تغییر دهند.»

 

نظرات بینندگان