arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۷۷۶۱۹
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۰۹ - ۰۲ خرداد ۱۴۰۱

توفان گردوغبار؛ توقف پروازها در فرودگاه‌های عراق

منابع عراقی از توقف پروازها در فرودگاه‌های این کشور و نیز اعلام تعطیلی رسمی امروز دوشنبه به‌علت طوفان‌های گردوغبار خبر دادند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تسنیم: منابع عراقی از توقف پروازها در فرودگاه‌های این کشور و نیز اعلام تعطیلی رسمی امروز دوشنبه به‌علت طوفان‌های گردوغبار خبر دادند.

منابع عراقی از تعطیلی پروازها در فرودگاههای این کشور به‌علت نبود دید به‌سبب طوفانهای گردوغبار خبر دادند.

«حسین جلیل» سخنگوی وزارت حمل‌ونقل عراق اعلام کرد توده هوایی که از شرق دریای مدیترانه وارد این کشور می‌شود موجب ایجاد گردوغبار در مناطق مرکزی و جنوبی و استان‌های اقلیم کردستان عراق می‌شود.

جلیل در ادامه تأکید کرد: این طوفان منطقه‌ای است و اردن، سوریه، عراق، کویت، عربستان، امارات، بحرین و حتی سلطان‌نشین عمان را هم تحت تأثیر قرار خواهد داد.

وی افزود: بر این اساس، توقف پروازها را طی روز دوشنبه در فرودگاههای عراق به‌علت عدم دید مناسب خواهیم داشت.

از سوی دیگر دبیرخانه هیئت دولت عراق اعلام کرد که «مصطفی الکاظمی»، نخست وزیر این کشور دوشنبه را به‌دلیل شرایط بد آب‌وهوایی و ورود موج شدیدی از طوفان‌های گردوغبار به عراق، تعطیل رسمی اعلام کرده است.

دبیرخانه هیئت دولت عراق افزود که تنها نهادهای دولتی مرتبط با بخش بهداشت، امنیت و خدمات‌رسانی فعال خواهند بود.

عراق در روزها و هفته‌های اخیر شاهد طوفان‌های گردوغبار شدیدی بوده است؛ موضوعی که باعث اختلال در روند زندگی مردم و پر شدن بیمارستان‌ها شده است.

برخی کارشناسان علت طوفان‌های اخیر گردوغبار را رشد پدیده بیابان‌زایی در کشورهای عربی می‌دانند و برخی دیگر افزایش این طوفان‌ها را مرتبط با پدیده گازهای گلخانه‌ای می‌دانند که باعث کاهش بارش باران و اختلال در آب‌وهوا می‌شود.

نظرات بینندگان