arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۷۷۶۶
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۸ - ۰۵ تير ۱۳۹۱

پولهای قذافی در سوییس گم شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
پولها و دارایی های معمر قذافی دیكتاتور سابق لیبی و بستگان وی در سوییس گم شده است و سخنگوی دفتر اقتصاد سوییس اعلام كرد كه ما اطلاعی در این زمینه نداریم.   
 
به گزارش ایرنا، اخیرا برخی رسانه ها به نقل از مسوولین قضائی از ارقام میلیاردی پولهای رژیم قذافی و بستگان او در سوییس خبر دادند و تاكید كردند كه این پولها هرگز توسط سوییس توقیف نشده است.

این رسانه ها تاكید كردند كه پولهای هنگفت كه از درآمد نفت بدست آمده به نام افرادی در بانكهای سوییس است كه در مظان اتهام قرار ندارند.

اگر واقعا چنین است پس این پولها كجا هستند؟ 'ماری اوت' از دفتر اقتصاد سوییس (سكو) تاكید می كند، زمانی كه شورای فدرال در سپتامبر گذشته دستور توقیف دارایی های قذافی و بستگان وی را داد، 650 میلیون فرانك در شماره حسابهای آنها در بانك های سوییس موجود بود.

البته آمار بانك مركزی سوییس برای سال 2011 نشان می داد كه دارایی های لیبی پیش از سقوط قذافی در سوییس بالغ بر 684 میلیون فرانك بوده است.

سخنگوی دفتر اقتصاد سوییس تاكید كرده كه پس از آنكه سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا با سقوط رژیم قذافی دستور آزاد كردن دارایی های لیبی را دادند، سوییس نیز در این راستا 550 میلیون فرانك از این پولهای توقیف شده را آزاد كرد؛ بنابراین امروز 100 میلیون فرانك از پولهای لیبی در سوییس در حال توقیف است.

سخنگوی دفتر اقتصاد سوییس البته در خصوص ارقام میلیاردی دارایی های لیبی در سوییس گفته است كه ما هیچ اطلاعاتی در باره این ارقام در دست نداریم و نمی دانیم كجاست.
نظرات بینندگان