arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۷۷۷۵۳
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۲۰ - ۰۲ خرداد ۱۴۰۱

مدارس و ادارات خوزستان در روز سه شنبه تعطیلی شد

کارگروه شرایط اضطراری آلودگی هوای خوزستان، در پی وقوع گرد و غبار شدید تعطیلی سراسری مدارس و ادارات را در روز سه شنبه اعلام کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: همه مقاطع تحصیلی و ادارات خوزستان در روز سه شنبه به دلیل گرد و غبار شدید تعطیل اعلام شد.

کارگروه شرایط اضطراری آلودگی هوای خوزستان، در پی وقوع گرد و غبار شدید تعطیلی سراسری مدارس و ادارات را در روز سه شنبه اعلام کرده است.

غلظت گرد و غبار با اندازه ۱۰ میکرون (PM۱۰) در ساعت ۱۹ امروز در شهرستان حمیدیه به ۱۰ هزار میکروگرم بر مترمکعب رسیده که معادل ۶۷ برابر حدمجاز است. این میزان آخرین حد اندازه‌گیری ایستگاه‌های سنجش هوا است.

حد مجاز غبار در هوا ۱۵۰ میکروگرم برمترمکعب است.

همچنین میزان گرد و غبار ۱۰ میکرون در همین زمان، در شهرستان‌های شادگان هفت هزار و ۵۱۶، آبادان ۶ هزار و ۲۵۶، اهواز پنج هزار و ۱۸۴، دشت آزادگان پنج هزار و ۱۴۳، بندرامام سه هزار و ۱۴۳، دزفول سه هزار و ۱۱۳، اندیمشک یک هزار و ۷۱۹، ماهشهر یک هزار و ۴۹۶، رامشیر ۱۵۱، شوش ۲ هزار و ۵۳۰، شوشتر ۲۷۸، گتوند ۱۴۲ و ایذه ۱۶۶ میکروگرم برمترمکعب گزارش شده است.

هواشناسی خوزستان، گرد و غبار محلی و وزش باد شدید از اواسط وقت امروز دوشنبه تا روز سه شنبه، همچنین وقوع گرد و غبار با منشاء کشور عراق از امروز تا روز چهارشنبه را پیش بینی کرده است.

خوزستان در چند ماه اخیر با توده‌های متعدد گرد و غبار با ماندگاری بالا روبه رو شده که هواشناسی، منشاء بیشتر آنها را کشورهای عراق و سوریه اعلام کرده است.

کارگروه شرایط اضطراری آلودگی هوای خوزستان در پی گرد و غبار شدید روز ۲۷ اردیبهشت مدارس، دانشگاه‌ها و ادارات سراسر استان را تعطیل اعلام کرد.

همچنین به دلیل تداوم گرد و غبار ۲۸ اردیبهشت امتحانات مدارس هفت شهرستان شمالی (به جز پایه نهم) را لغو کرده و ۲ ساعت دورکاری برای ادارات در نظر گرفت.

نظرات بینندگان